عصبانیت وزیر سعودی از درخواست لبنانی ها برای بازگشت الحریری

    کد خبر :145831

امر السبهان وزیر مشاور سعودی در امور کشورهای عرب خلیج فارس که درخواست لبنانی ها وحتی هم حزبی های سعد الحریری نخست وزیر مستعفی این کشور برای بازگشت وی از عربستان او را عصبانی کرده است اظهار نظرها درباره این موضوع را ‘مضحک وخنده دار’ توصیف کرد.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری ‘سی ان ان عربی’، السبهان در صفحه توئیتر خود مدعی شد: ‘اظهار نظرها درباره موضوع الحریری بسیار مضحک است، پدرش را کشتید وحالا هم قصد ترور جسمی وسیاسی وی را دارید’.
وی همچنین گفت: ‘به زودی نام فردی که لبنانی ها را فروخت وآنها را علیه ما تحریک کرد افشا خواهیم کرد’.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، جمعه گذشته تصریح کرده بود که الحریری در عربستان گروگان گرفته شده است وتا این لحظه از بازگشت وی به لبنان ممانعت به عمل می آید واین امر باید به وضوح وصراحتا گفته شود.
وی افزود: ما مداخله آشکار سعودی ها در امور داخلی لبنان ورفتار توهین آمیز با سعد الحریری نخست وزیر را تقبیح می کنیم واهانت به وی را اهانت به همه لبنانی ها می دانیم، هرچند از نظر سیاسی با همدیگر اختلاف داشته باشیم.
میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز در دیدار روز جمعه گذشته خود با ولید البخاری کاردار عربستان در لبنان خواستار بازگشت الحریری شد وگفت: شیوه استعفای الحریری قابل قبول نیست ووی استعفای الحریری را تا بازگشت وی به لبنان نخواهد پذیرفت.
عون روز گذشته (شنبه) نیز از عربستان خواست دلایل ممانعت از بازگشت الحریری به لبنان تا این لحظه را توضیح دهد.
به گزارش نامه نیوز،یک مقام مسئول در کابینه لبنان که به نام وی اشاره ای نشده است، در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان عربی فاش کرد که عربستان مانع تماس ها وتحرکات سعد الحریری است و وی نمی تواند در عربستان آزادانه اظهار نظر کند.
سعد الحریری شنبه گذشته طی سخنانی که از شبکه تلویزیونی العربیه عربستان پخش شد استعفای خود را اعلام کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید