باج ۴۰ میلیارد دلاری آل سعود به دولت ترامپ برای تحکیم روابط

    کد خبر :14573

رژیم آل سعود با هدف تحکیم روابط با دونالد ترامپ و در آستانه سفر ترامپ به ریاض در حال آماده شدن برای انجام ۴۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در خاک آمریکا است.

 به نقل از بلومبرگ، عربستان در حال آماده شدن برای تحکیم روابط با دولت دونالد ترامپ از طریق انجام سرمایه گذاری های بی سابقه در خاک آمریکا است.

به گفته منابع آگاه، صندوق ثروت حاکمیتی عربستان قرار است طرح هایی را برای سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری در زیرساخت های آمریکا اعلام نماید. به گفته منابعی که نخواستند نامشان فاش شود، این سرمایه گذاری احتمالا در اوایل هفته آینده همزمان با سفر ترامپ به عربستان اعلام خواهد شد. این منابع افزودند، هنوز هیچ تصمیم نهایی ای در این خصوص اتخاذ نشده و اعلامیه مربوط به این سرمایه گذاری ها ممکن است به تاخیر بیافتد.

عربستان که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، به دلیل انعقاد توافق هسته ای بین آمریکا و ایران از واشنگتن فاصله گرفته بود، مشتاق از سرگیری روابط با دولت جدید آمریکاست و در این مسیر حتی از هزینه کرد 40 میلیارد دلار سرمایه خود در خاک آمریکا نیز ابایی ندارد. پس از دیدار محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان با دونالد ترامپ در اوایل امسال، ریاض مدعی یک «نقطه عطف تاریخی» در روابط دوجانبه عربستان و آمریکا شد. در روز 19 می قرار است ترامپ اولین سفر خارجی خود از زمان راهیابی اش به کاخ سفید را به عربستان و بیت المقدس انجام دهد و از آنجا عازم اروپا شود.

یک مقام کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود تایید کرد که برنامه هایی در ارتباط با سرمایه گذاری عربستان در زیرساخت های آمریکا در در جریان است و جیرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ در بحث های مربوط به این برنامه ها نقشی محوری داشته است. یکی از نمایندگان صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان از اظهار نظر در این باره خودداری کرد. وزارت دارایی عربستان هم به درخواست ها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده است.

بر اساس اعلام کاخ سفید، ترامپ در ماه مارس حمایت خود از توسعه یک برنامه جدید آمریکایی-سعودی 4 ساله در زمینه انرژی، صنعت، زیرساخت ها و تکنولوژی برای سرمایه گذاری های مستقیم و غیر مستقیم بیش از 200 میلیارد دلاری را اعلام کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید