رشد تولیدات زنجیره فولاد

    کد خبر :145695

آمار به‌دست‌آمده از تولیدکننده‌های بزرگ معدنی در هفت‌ماهه امسال نشان می‌دهد که مجموعه تولیدات زنجیره فولاد با رشد همراه بوده و در عوض آلومینیوم کاهش خفیف و مس کاهش ۳۰ درصدی تولید را تجربه کردند.

بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی تولیدکننده‌ها و شرکت‌های بزرگ معدنی نشان می‌دهد که تولید محصول کنسانتره سنگ آهن در مجموع از ابتدای سال جاری ۲۱ میلیون و ۸۸۰ هزار تن بوده است که نسبت به سال قبل ۱۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

در این مدت تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد خام و محصولات فولادی نیز با رشد همراه شدند.

همچنین بر اساس همین اطلاعات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با مجموع تولید هشت میلیون و ۳۰ هزار تن، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با چهار میلیون و ۹۲۰ هزار تن، شرکت سنگ آهن مرکزی با تولید دو میلیون و ۸۶۰ هزار تن، شرکت سنگ آهن گهر زمین با دو میلیون و ۴۷۰ هزار تن، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با تولید دو میلیون و ۱۸۰ هزار تن، شرکت اپال پارسیان سنگان با یک میلیون و ۲۱۰ هزار تن و شرکت سنگ آهن سنگان با ۱۹۰ هزار و ۹۴۰ تن کنسانتره سنگ آهن به ترتیب رده‌بندی می‌شوند.

گندله نیز از ابتدای سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد رشد را تجربه کرد و مجموع تولید این محصول به ۱۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تن رسید. در این میان شرکت گل‌گهر با تولید شش میلیون و ۱۳۰ هزار تن، شرکت فولاد مبارکه با تولید چهار میلیون و ۴۳۰ هزار تن، شرکت فولاد خوزستان با تولید سه میلیون و ۷۶۰ هزار تن، شرکت چادرملو با تولید یک میلیون و ۸۶۰ هزار تن و میدکو با تولید یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن به ترتیب تولید در جدول تولیدکنندکان گندله جای می‌گیرند.

با وجود افزایش تولید این دو محصول زنجیر فولاد تولید سنگ آهن دانه‌بندی‌شده در هفت ماه ابتدای امسال هفت درصد افت، معادل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرد. ولی در مقابل تولید آهن اسفنجی تولید ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تن تولید داشت که این تولید گواه رشد ۱۱ درصدی این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

در کنار محصولات بالادستی می‌توان گفت که تولید محصولات فولادی نیز در این هفت ماه گذشته از سال جاری نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش داشته است و تاکنون رقم شش میلیون و ۱۱۱هزار و ۲۲۹ تن را به ثبت رسانده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه آمار نشان می‌دهد که فولادسازان ۹ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۸۷۱ تن شمش فولاد تولید کردند که این رشد نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته است.

از سوی دیگر بررسی تولید دو محصول مس و آلومینیوم نشان می‌دهد که این دو محصول در سال جاری متحمل افت شد. گرچه افت را برای آلومینیوم می‌توان جزئی ذکر کرد اما افت تولید مس در سال جاری در خور توجه است.

بر اساس آمار تولید آلومینیوم، این محصول از ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افتی سه درصدی داشت و به رقم ۱۹۴ هزار و ۹۱۳ تن رسید. اما تولید کاتد مس در هفت ماه اول سال ۱۳۹۶ نسبت به زمان مشابه سال قبل افتی ۳۰ درصدی داشت و رقم ۷۷ هزار و ۶۰۰ تن را به ثبت رساند، در حالی که تولید کنسانتره مس با رشد سه درصدی نسبت به قبل ۶۴۴ هزار و ۱۶۰ تن رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید