کاظمی: دلشان به بوکس نسوخت، فقط ساک بستند و المپیک رفتند/ کتیرایی روزمه روشنی در مدیریت ورزشی دارد

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۴۰
    کد خبر :145546

قهرمان اسبق تیم ملی بوکس گفت: آقایان فقط ساک بسته‌اند تا به المپیک بروند و دلشان به بوکس ایران نسوخت و حالا بوکس نیاز به یک خانه‌تکانی دارد.

علی‌اصغر کاظمی در پاسخ به این سوال که آیا تجمع تعدادی از بوکسورهای سابق تیم ملی بوکس مقابل وزارت ورزش و جوانان، رفتار شایسته‌ای برای خانواده بوکس بوده یا خیر، گفت: این چند نفری که به نشانه اعتراض روز گذشته مقابل وزارت ورزش و جوانان جمع شده بودند، از آنهایی خط گرفته‌اند که در فدراسیون هستند. همین آقایان به آنها خط دادند. به نظرم اگر آنها حرفی برای گفتن دارند بهتر است بروند و در فدراسیون مشکل را حل کنند، چون نام آقای X و Y را خط زده‌اند، رفته‌اند مقابل وزارت ورزش تجمع کردند. من چند سال است که در فدراسیون هیچ مسئولیتی ندارم و سال‌ها نیز در تیم ملی بودم، خب! حالا باید مثل این آقایان بروم و اعتراض کنم. این رفتارها از نظر من تظاهرات است و برای خانواده بوکس اصلاً قابل قبول نیست.

به گزارش فارس ،وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به این سوال که یک کاندید برای کسب کرسی ریاست فدراسیون بوکس چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، گفت: من بعد از انقلاب اسلامی در بدنه بوکس بودم، به نظرم گزینه‌ای که می‌خواهد رئیس فدراسیون شود باید یک مدیر باشد نه اینکه یک قهرمان. مدیر بودن از نگاه جامعه ورزش یعنی اینکه کسی بیاید که در گذشته امتحان خود را پس داده است. بهزاد کتیرایی ۱۵ سال در فدراسیون کاراته و ووشو مدیریت کرده، ۶ تا ۷ سال مدیر ورزشی صداوسیما بوده است. او یک رزومه مشخصی دارد و رزومه او مربوط به ورزش‌های رزمی است.

کاپیتان سابق تیم ملی بوکس در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه بوکس بانوان می‌تواند در میادین بین‌المللی مثل سایر کشورهای مسلمان حضور داشته باشد، افزود: ما در رویدادهای بین‌المللی شاهد هستیم که کشورهایی مثل الجزایر، مصر و… با پوشش اسلامی در میادین بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند. به اعتقاد من پوشش بوکس و ووشو هیچ تفاوتی با هم ندارد. کتیرایی قول داده که می‌تواند بوکس بانوان را راه بیندازد. متأسفانه آقایان در طول این سال‌ها به‌ قدری کوتاهی کرده‌ا‌ند که بوکس بانوان فراموش شده است. احمد ناطق نوری بوکس ایران را زنده کرد و حرفی در آن نیست، اما بوکس بانوان فراموش شده است.

قهرمان سابق تیم ملی بوکس با انتقاد از مدیریت ضعیف مسئولان سابق فدراسیون بوکس، گفت: در این ۲۷ سال که بوکس ایران دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است، ما ۱۲ تا ۱۳ سال در آسیا سیر صعودی داشتیم، (نایب قهرمان آسیا هم شدیم). الان فدراسیون بگوید جایگاه بوکس ایران در آسیا کجاست. چرا این‌طور شده‌ایم؟ همین‌هایی که در فدراسیون بودند و کاندیدا شده‌اند (به غیر از افشین داوری) نتوانستند کاری برای بوکس کنند و بازهم می‌خواهند در این فدراسیون باشند. آقایان فقط ساک بسته‌اند تا به المپیک بروند و جای مربیان را تنگ کردند و دلشان به بوکس ایران نسوخت و حالا بوکس نیاز به یک خانه‌تکانی دارد. باید میدان را به تحصیل‌کرده‌ها، جوانان و مدیرانی بدهیم که رزومه آنها روشن و مشخص است تا طی ۳-۲ سال آینده بوکس دوباره به جایگاه اصلی خود بازگردد.

کاظمی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما در مجموع ۴ تا ۵ بوکسور خوب داریم اما در گذشته حداقل در هر وزن ۶ نفر را داشتیم. آقایانی که مدعی هستند، تنها در طول این مدت یک برنز آسیا را کسب کردند. کتیرایی فردی از جنس ورزش است که در همه مراحل خود را ثابت کرده. او ایثارگر است و می‌تواند بوکس را به جایگاه اصلی برساند. در طول دوران مدیریت خود همیشه با کمک اسپانسرها موفقیت‌های خوبی کسب کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید