عکس ولی‌عهد عربستان در لبنان آتش زده شد

    کد خبر :145507

وزارت کشور لبنان خواهان محاکمه افرادی شد که تصاویر محمد بن سلمان را در شهر طرابلس آتش زده‌اند.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری العهد، نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان در توییتر نوشت: سوزاندن تصاویر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در طرابلس اقدامی نادرست در زمانی حساس است و لبنان را وارد تنش‌های بیشتر می‌کند.

وی دستور پایین آوردن تمامی تصاویر محمد بن سلمان را داد و خواهان محاکمه افرادی شد که تصاویر او را سوزانده‌اند.

 

نشست کمیته پارلمانی جریان المستقبل

جریان المستقبل لبنان نیز اعلام کرد که سوزاندن تصاویر رهبران عربستان در طرابلس اقدامی هولناک است و از لبنانی‌ها و ساکنان طرابلس چنین رفتاری انتظار نمی‌رود؛ لبنانی‌هایی که نقش تاریخی عربستان در حمایت از لبنان را فراموش نمی‌کنند.

فراکسیون المستقبل در پارلمان لبنان روز شنبه نشستی را برگزار و بر روابط برادرانه با عربستان و وفاداری سعد حریری نخست‌وزیر مستعفی لبنان و نقش تاریخی عربستان در حمایت از لبنان تأکید کرد.

همچنین نزیه خیاط، عضو دفتر سیاسی جریان المستقبل لبنان مدعی شد که صحبت درباره جایگزینی برای سعد حریری، از اهداف ایران برای برهم زدن ثبات اوضاع لبنان است.

وی گفت: حریری در عربستان است و اظهاراتی را در توییتر ایراد کرده و از شاهزادگان و سفرا استقبال می‌کند و درست نیست که بگوییم در اقامت اجباری است. برای همین نیازی نیست که برای بازگرداندنش به لبنان به سازمان ملل رجوع کنیم.

سعد حریری اخیرا استعفای خود را از شهر ریاض اعلام کرد؛ اقدامی که نگرانی‌های زیادی را درباره اوضاع سیاسی لبنان به وجود آورده است. برخی از مسؤولان سیاسی لبنان معتقدند که حریری در اقامت اجباری بوده و ریاض وی را مجبور به استعفا کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید