حضور بانوان بازرگان ایران در نشست بین المللی ‘بانوان تاجر’ در پاکستان

    کد خبر :14538

همزمان با برگزاری نخستین نشست بین المللی ‘بانوان تاجر’ به میزبانی پاکستان با هدف توجه به نقش زنان در توسعه مناسبات تجاری میان کشورها، جمعی از فعالان بازرگانی و تجاری زن از کشورهای پاکستان، جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، نپال، سریلانکا و بنگلادش د در این نشست دو روزه که از روز گذشته در شهر پیشاور پاکستان آغاز شده است، خانم ها ‘مریم سلطانی’ و ‘زهرا گلیج’ به نمایندگی از سوی بخش بانوان اتاق بازرگانی و صنایع تهران و اتاق اصناف ایران حضور یافتند و طی سخنانی، ضمن تشریح حضور موثر بانوان ایرانی در صحنه های فعالیت های تجاری و اقتصادی، آمادگی طرف های ایرانی را برای داشتن ارتباط موثرتر و افزایش تجارت با کشورهای منطقه به ویژه پاکستان اعلام کردند.
نمایندگان کشورمان در نشست بین المللی بانوان تاجر، از اتاق بازرگانی بانوان پیشاور و سایر ایالات پاکستان برای اعزام هیاتی به ایران دعوت کردند.
در نشست بانوان تاجر، راه های توانمندسازی و تقویت تجارت میان بانوان تاجر از کشورهای شرکت کننده در این نشست مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
این نشست دو روزه که به ابتکار اتاق بازرگانی بانوان ایالت برای اولین بار برگزار شده است، با حضور خرم دستگیر خان وزیر بازرگانی پاکستان رسما افتتاح شد و سناتور الیاس بلور از بنیانگذاران اتاق بازرگانی این ایالت و شخصیت های ایالتی، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پیشاور و جمع کثیری از بانوان تاجر پاکستانی و دیگر فعالین عرصه های تجارب اقتصادی در آن حضور یافتند.
تمامی سخنرانان از جمله خانم ‘شمامه ارباب’ ریاست این اتاق و شخص خرم دستگیر خان از حضور دو بانوی تاجر ایرانی در این نشست تشکر و قدردانی کردند.
خرم دستگیر خان طی سخنانی ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم، برای حمایت همه جانبه از فعالیت های اتاق بانوان پیشاور قول مساعد داد و نقش مادران و زنان در جوامع مختلف از جمله پاکستان و اداره خانواده از سوی آنان با توجه به اینکه ٥٢ درصد جمعیت پاکستان را بانوان تشکیل می دهند، ستود.
محمدباقر بیگی سرکنسول ایران در پیشاور نیز طی سخنان کوتاهی، ضمن تبریک به برگزارکنندگان این نشست و حضور بانوانی از ایران در آن، ابراز امیدواری کرد که زمینه مناسبات اقتصادی تجاری میان دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید