اگر سکوت سازمان ملل و حمایت آمریکا نبود عربستان جرات محاصره یمن را نداشت

    کد خبر :145343

دبیر کل حزب جوانان عدالت و توسعه یمن با اشاره به محاصره دریایی، هوایی و زمینی عربستان علیه یمن گفت اگر سکوت سازمان ملل و حمایت آمریکا نبود سعودی‌ها جرات این کار را نداشتند.

“بکیل الحمینی” دبیرکل حزب جوانان عدالت و توسعه یمن درباره محاصره کامل زمینی، هوایی و دریایی یمن توسط ائتلاف به سرکردگی عربستان صحبت کرد.

عربستان به مراحل آخر دشمنی خود علیه ملت یمن رسیده است

وی در این مصاحبه گفت: تردیدی وجود ندارد که تصمیم اخیر عربستان مبنی بر بسته شدن تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به تشدید بحران انسانی در یمن منجر خواهد شد و مردم این کشور با بحران کمبود غذا، دارو و مشتقات نفتی و هر آنچه که به واردات آنها وابسته هستند، مواجه خواهند شد. این تصمیم عربستان با محکومیت منطقه‌ای و بین‌المللی گسترده‌ای مواجه شد و سازمان ملل نیز در نشست اخیر خود از عربستان خواسته تا فورا مرزهای زمینی، دریایی و هوایی بازگشایی شود تا کمک‌های بشردوستانه به یمن ارسال شود. دشمن سعودی به مراحل آخر دشمنی خود علیه ملت یمن رسیده و پیروزی به زودی نصیب یمنی‌ها خواهد شد.

اگر سکوت سازمان ملل و حمایت آمریکا نبود عربستان جرات محاصره اقتصادی یمن را نداشت

این فعال سیاسی یمنی اضافه کرد: واقعیت آن است که عربستان هرگاه از لحاظ نظامی از مبارزان یمنی شکست می‌خورد به سوی تشدید شرایط علیه مردم یمن می‌پردازد. واقعیت این است که اگر سکوت سازمان ملل و حمایت آمریکا نبود عربستان هرگز جرات ایجاد شرایط بحرانی برای مردم یمن نمی‌کرد. ملت یمن کاملا خود را برای هر پیشامد نظامی و اقتصادی آماده کرده است و از حق خود می‌داند که با هر وسیله‌ای که برایش امکان دارد به تجاوزات عربستان پاسخ دهد و از زندگی، کرامت و وطن خود دفاع کند. در روزی که عربستان بسته شدن تمامی گذرگاه‌های هوایی، دریایی و زمینی یمن را اعلام کرد، ارتش یمن از موشک دریایی مندب رونمایی کرد که پیام آشکاری را برای کشورهای متجاوز به همراه داشت. ما تمامی سازمان‌های بین‌المللی و آزاد جهانی را فرا می‌خوانیم که اقدامات عربستان علیه مردم یمن را محکوم کنند. سازمان ملل و دبیر کل آن باید موضع آشکاری در قبال تصمیم اخیر عربستان داشته باشند.

در پی شلیک موشک اخیر به ریاض دشمن سعودی باید در محاسبات خود تجدید نظر کند

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره پیام‌های پرتاب موشک بالستیک یمنی‌ها به سوی فرودگاهی در الریاض گفت: با توجه به حجم گسترده حملات ائتلاف متجاوز علیه یمن و با توجه به سکوت جامعه بین‌الملل در قبال این تجاوز، مردم یمن شلیک موشک به سوی متجاوزان را حق خود می‌دانند. ارتش یمن چندین بار عمق عربستان را هدف قرار داده و با شلیک این موشک‌ها پیام آشکاری را به عربستان ارسال کرده که به تجاوزات خود پایان دهند اما گویا مقامات عربستان تصمیم گیرنده نیستند و دستورات خود را از جایی دیگر دریافت می‌کنند. پس از آن ارتش یمن اقدام به هدف قرار دادن فرودگاه خالد بن عبدالعزیز در ریاض کرد تا دشمن سعودی در محاسبات خود تجدید نظر کند و اقدامات جنایتکارانه خود علیه ملت یمن را متوقف کند. ارتش یمن با شلیک این موشک پیام واضحی را ارسال کرد که قادر به هدف قرار دادن پایتخت دشمن و تمامی تاسیسات حیاتی آن است. همچنین یگان موشکی نشان داد که توانایی هدف قرار دادن پایتخت تمامی کشورهای متخاصم را دارد. ارتش یمن با شلیک موشک اخیر به عربستان این پیام را داد که تمامی شهرها و تاسیساتی که تا پایتخت عربستان قرار دارند هم اکنون در تیررس موشک‌هایش قرار دارند. امید داریم که عربستان سر عقل بیاید و پیام شلیک اخیر را دریابند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید