استفاده از تجربیات اتحادیه اروپا در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی

    کد خبر :145252

وزیر بهداشت بر علاقمندی کشورمان برای استفاده از آموزش ها و تجربیات اتحادیه اروپا در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی تاکید کرد.
به گزارش مهر، دکتر سید حسن هاشمی در کنفرانس خبری مشترک با فیل هوگان رئیس کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا، با تاکید بر لزوم ایجاد راهکارهایی از سوی بخش خصوصی، سیاستگذاران و وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش همکاری های متقابل با اتحادیه اروپا، گفت: حاصل این همکاری ها می تواند استفاده از محصولات ایران در بازار های بین المللی بویژه بازارهای اروپایی باشد و از طرفی هم می تواند کمک بزرگی به وزارت بهداشت کشورمان باشد چرا که موجب افزایش اطمینان خاطر و اعتماد مردم به محصولات کشاورزی و یا مواد غذایی تولید داخل نسبت به گذشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرصت آموختن بسیار لذت بخش است، افزود: علاقه مندیم تا از آموزش ها و تجربیات اتحادیه اروپا در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی استفاده کنیم چرا که به کاهش بیماری ها و حفظ سلامت مردم کشور کمک می کند.

هاشمی ابراز امیدواری کرد تا شرایط و بستری را فراهم کنیم تا بخش خصوصی و شرکت های تولید کننده محصولات کشاورزی و مواد غذایی بیش از گذشته به صادرات محصولات خود به کشور های دیگر از جمله کشورهای اتحادیه اروپا اقدام کنند که به ثروت آفرینی و استاندارد سازی محصولات غذایی و کشاورزی کمک کند. همچنین در حوزه غذا کیفیت محصولات ایرانی باید با محصولات موجود در بازارهای بین المللی از نظر کیفیت قابل رقابت باشد که در این راه لازم است آموزش های بیشتری به کشاورزان، بازرگانان و تولید کنندگان ارائه شود.

وزیر بهداشت اضافه کرد: امیدواریم تعامل ایران و اتحادیه اروپا بتواند فرصت هایی را برای برگزاری کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف از جمله غذا و کشاورزی ایجاد کند.
به دنبال ارتقای همکاری های مشترک با ایران در حوزه بهداشت هستیم.

در ادامه این کنفرانس خبری، دکتر فیل هوگان رییس کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا در خصوص اهداف و نتایج دیدار خود با وزیر بهداشت ایران گفت: ما به دنبال ارتقای همکاری های مشترک با ایران در حوزه بهداشت هستیم که برای این همکاری ها به تعامل بیشتر در این حوزه نیاز داریم و لازم است که قوانین و مقررات و صدور مجوزهای مربوطه یکسان سازی شوند.

وی خاطرنشان کرد: در دیدار با وزیر بهداشت تصمیم گرفتیم که در نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی سمینارها و کارگاه های آموزشی را با موضوعات مرتبط برگزار کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید