رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور:

فضای فیزیکی برخی آسایشگاه‌ها امید به زندگی را در سالمندان کاهش می دهد

    کد خبر :145204

رییس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور گفت: فضای زندگی در برخی آسایشگاه‌های سالمندان به گونه‌ای است که امید به زندگی سالمند را کاهش می دهد، به طوری که فضای زندگی افراد بیمار و نزدیک به مرگ با فضای زندگی افرادی که فرصت به زندگی بیشتری را در اختیار دارند، یکسان است.

به گزارش ایسنا، دکتر محسن سلمان نژاد (رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان)، با اشاره به این که امروزه میزان تولد در کشور افزایش یافته است، گفت: کنترل و بررسی میزان رشد و کاهش موضوع سالمندی همواره با نرخ رشد تولد و مرگ و میر در کشور ارتباط مسقیم دارد، به طوری که موالید و طول عمر بیشتر در کشور میزان رشد جمعیت سالمند را افزایش می دهد.

وی همچنین در ادامه افزود: سلامت، آموزش و اشتغال و امنیت درآمد در سنین سالمندی از مهم ترین شاخص هایی هستند که یک سالمند در شرایط مطلوب باید از آن‌ها برخوردار باشد.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور توضیح داد: بر اساس مقررات برنامه ششم توسعه کشور، دولت موظف به ایجاد عدالت و ممانعت از فقر شده است، به طوری که تمامی موضوعات مربوط به رفاه سالمندی با عنوان شورای عالی رفاه در این برنامه تدوین و مورد توجه واقع شده است.

وی همچنین در ادامه افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، شورای عالی رفاه متولی اصلی در امور سالمندی در کشور پیش بینی و مشخص شده است.

سلمان نژاد در خصوص فعالیتهای شورای ملی سالمند در کشور، گفت: کمک به سیاست گذاری در حوزه سالمندی یکی از مهمترین وظایف شورای ملی سالمندان در کشور به شمار می‌آید، به طوری که دستگاه های مرتبط به امور سالمندی در کشور از طریق فعالیت‌های این شورا یکپارچه شده و در هماهنگی با یکدیگر مشغول به فعالیت شوند.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، همچنین در ادامه اضافه کرد: فضای زندگی در برخی از آسایشگاه‌های سالمندان کشور به گونه‌ای است که امید به زندگی سالمند را کاهش می دهد، به طوری که فضای زندگی افراد بیمار و نزدیک به مرگ با فضای زندگی افرادی که فرصت به زندگی بیشتری را در اختیار دارند، یکسان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید