چین یا باید با فساد مقابله کند یا نابود می‌شود

    کد خبر :145060

مسئول جدید مبارزه با اختلاس حزب حاکم کمونیست گفت: چین باید در مبارزه بر علیه فساد خود پیروز شود وگرنه با محو شدن به دست تاریخ روبرو خواهد شد.

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز شنبه مسئول جدید مبارزه با اختلاس حزب حاکم کمونیست چین در تاکیدی بر تمرکز حزب حاکم بر از بین بردن رفتارهای فاسد گفت: چین باید در مبارزه بر علیه فساد خود پیروز شود وگرنه با محو شدن به دست تاریخ روبرو خواهد شد.

ژائو لجی، که ماه گذشته به سرپرستی کمیته عالی سیاسی هفت ‌نفره جدید حزب حاکم چین منصوب شد و وظیفه او هدایت تلاش‌های معروف مبارزه با فساد رییس‌جمهور چین، شی جین‌پینگ، است، در روزنامه دولتی «پیپلز دیلی» نوشت که شکست در این هدف منجر به سرنگونی این حزب خواهد شد.

ژائو نوشت: اگر کنترل ما بر حزب خود قوی نباشد و حاکمیت حزب سفت‌وسخت نباشد، آنگاه این حزب قادر نخواهد بود از محو شدن به دست تاریخ جلوگیری کند و وظایف تاریخی‌ای که به عهدا این حزب است به سرانجام نخواهد رسید.

شی، مانند رییس‌جمهوران قبل از خود، هشدار داده است که فساد آن‌قدر جدی است که می‌تواند منجر به پایان حاکمیت حزب کمونیست در چین شود.

مبارزه با فساد «شی» تا کنون باعث دستگیری ۱.۳ میلیون نفر از مقامات چین شده است. او در کنگره پنج‌سالانه حزب کمونیست در ماه گذشته گفت که همچنان به هدف قراردادن «ببرها» و «مگس‌ها» ادامه خواهد داد که این استعاره‌ای از مقامات عالی‌رتبه و کارمندان معمولی اداری است.

ژائو که قبل از این یک مقام با رده معمولی بود جایگزین وانگ کیشان می‌شود که کمپین مبارزه با اختلاس او، وی را به دومین چهره قدرتمند سیاسی در چین تبدیل کرد.

ژائو نوشته است: حقایق به ما هشدار می‌دهند که موقعیت حزب به عنوان رهبر و قدرت سیاسی برتر، اساس پایداری سیاسی، توسعه اقتصادی، اتحاد ملی و پایداری اجتماعی ماست.

او ادامه داد: افرادی که هرآن‌چه به نفع خود می‌دانند را انجام می‌دهند و دیگران را نادیده می‌گیرند و یا با رفتارهایی منع شده سعی در دور زدن تصمیمات سیاست‌گذاری‌های ما دارند، هرگز تحمل نخواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید