مقام یمنی: درصورت حمله به بندر الحدیده، نفتکش های سعودی را هدف قرار می دهیم

    کد خبر :145032

محمد علی الحوثی’ رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در شبکه توییتر اعلام کرد: در صورت حمله سعودی ها به بندر الحدیده، برما واجب می شود، اقداماتی را که پیش از این درباره نفتکش های سعودی انجام نداده ایم، انجام بدهیم؛ اقدامی که پیش از این قادر به انجام آن بوده ایم.

به گزارش امروز (شنبه) شبکه خبری المیادین، الحوثی این اظهارات را در پاسخ به جنایات امروز بمب افکن های سعودی ها علیه مردم بی گناه یمن در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد.
طی دو حمله هوایی امروز بمب افکن های سعودی _ آمریکایی به قایق های صیادان یمنی در جزیره البوادی در مجاورت جزیره کمران در شمال استان الحدیده در غرب یمن، 8 یمنی شهید و8 نفر دیگر نیز زخمی شدند.
به گزارش بازتاب، بر اساس گزارش المیادین، ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز ضمن دفع حمله نیروهای مزدور عربستانی وابسته به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به سمت منطقه الحول واقع در شمال شرقی صنعا (پایتخت یمن)، سرهنگ زید البرح فرمانده گردان پنجم تیپ 314 نیروهای مزدور عربستان را به هلاکت رساندند.
همچنین حمله وحشیانه شب گذشته بمب افکن های سعودی – آمریکایی به محله مسکونی الصعدی در اطراف وزارت دفاع یمن در جنوب صنعا 10 زخمی به جا گذاشت و 4 خانه به طور کلی منهدم و6 خانه دیگر نیز به صورت جزیی آسیب دیدند.
یک منبع نظامی نیز به المیادین گفت: در حمله ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع نیروهای هادی در جنوب اردوگاه خالد بن الولید در شهر موزع در جنوب غربی استان تعز چند مزدور به هلاکت رسیده و شماری نیز زخمی شدند.
نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز همچنین با گلوله باران محل تجمع نظامیان عربستانی و نیروهای مزدور وابسته به هادی در بلندی های رجلاء و المخروق و المسیال در عسیر چند تن از آنها را زخمی و خسارات زیادی به آنها وارد کردند.
عربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی از ششم فروردین سال 94 تاکنون یمن را مورد تجاوز زمینی هوایی و دریایی قرار داده که در اثر آن بیش از 13 هزار یمنی به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید