به گزارش تسنیم، نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که زنان نسبت به مردان کمتر به حضور در گروه دوستان علاقه دارند و بیشتر ترجیح می‌دهند تنها باشند.

بر اساس گزارش تلگراف، زنان حضور در گروه دوستان را کار سخت و پیچیده‌ای می‌دانند و به همین دلیل ترجیح می‌دهند تنها باشند.

داده‌های به‌دست آمده از یک نظرسنجی که توسط تحلیلگران جامعه‌شناسی انجام شده نشان می‌دهد که 61 درصد از زنان مجرد نسبت به شرایط فعلی‌شان رضایت دارند اما این مسئله در میان مردان مجرد 49 درصد بود.

این مطالعه همچنین نشان داد که در سال گذشته 75 درصد از زنان مجرد به طور فعال یک رابطه را آغاز نکرده‌اند و این در حالی است که 65 درصد از مردان مجرد این وضعیت را تجربه کردند.

این در حالی است که این روند در میان زنان بالای 45 سال به ویژه چشمگیرتر بود.

در حالی که 32 درصد از زنان مجرد بین 45 تا 65 ساله از تنهایی خود خوشحال بودند در میان مردان این رده سنی فقط 19 درصد چنین حسی را داشتند.

پروفسور «امیلی گروندی»، از دانشگاه اسکس، در این رابطه گفت که “زنان در برقراری رابطه نسبت به مردان وسواس بیشتری دانرد و سخت‌تر وارد رابطه می‌شوند.”

«گروندی»گفت: “شواهدی وجود دارد که زنان در امور داخلی وقت بیشتری را نسبت به مردان صرف می‌کنند و من فکر می‌کنم که آنها کارهای عاطفی بیشتری را انجام می‌دهند؛ بنابراین آنها همچنان‌ که کارهای خانه و آشپزی و دیگر کارها را انجام می‌دهند، کارهای عاطفی بیشتری هم انجام می‌دهند.”

وی گفت: “زنان احتمالا سعی دارند مشکلات یا استدلالهایی را حل کنند که زن و شوهر با آن برخورد می‌کنند و کار فیزیکی آنها بیشتر انجام امور خیریه است.

این جامعه‌شناس همچنین افزود:”زنان تمایل بیشتری به داشتن شبکه‌های اجتماعی جایگزین و روابط محرمانه دارند، در حالیکه مردان تمایل زیادی به همسرانشان دارند و دارای روابط اجتماعی کمتری هستند.”