سفیر ایران در پاکستان: تهران هیچ درخواستی برای بازجویی «کلبهوشن» نداشته است

    کد خبر :14488

سفیر ایران در پاکستان با تکذیب درخواست تهران مبنی بر تحویل «کلبهوشن» جاسوس هندی که در پاکستان دستگیر شده، گفت: هرگونه ارتباط با جاسوس هندی دستگیر شده در پاکستان را شدیدا رد می‌کنم.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد هرگونه ارتباط «کلبهوشن یادیو» با ایران را شدیدا تکذیب کرده و آن را مکر و فریبکاری رسانه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف میان ایران و پاکستان دانست.

«ای. آر.وای نیوز» نوشت: «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان در این ارتباط گفته است که ایران هیچ درخواستی مبنی بر تحویل گرفتن «کلبهوشن یادیو» جاسوس هندی که در پاکستان دستگیر شده به منظور بازجویی نداشته است و برخی رسانه‌ها با نشر این اخبار درصدد تخریب چهره ایران در پاکستان هستند.

پیش از این بی‌بی‌سی و بسیاری از رسانه‌های وابسته به آل‌سعود خبری نقل کرده بودند که سبب ایجاد شبهه ارتباط این جاسوس هندی با ایران شده بود.

بی‌بی‌سی در تاریخ نهم ماه می میلادی خبری به نقل از «محمد رفیع» کاردار سفارت ایران در کویته درج کرده بود که ایران درخواست تحویل کلبهوشن یادیو برای بازجویی را به پاکستان ارائه کرده است ولی تاکنون دولتمردان اسلام‌آباد واکنشی نشان  نداده‌اند .

این رسانه پا را فراتر گذاشته و مدعی شده بود که در جریان سفر اخیر «جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به پاکستان بحثی در این مورد انجام نشده ولی این یکی از خواسته‌های جدی تهران است.

مدتی است آل‌سعود پروژه تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران را در پاکستان آغاز کرده و با همراهی رسانه‌های افراط‌گرای پاکستانی سعی دارد ایران را دشمن پاکستان و مردم این کشور جلوه دهد.

با وجود اینکه مسئولان سیاسی پاکستان بارها تاکید کرده‌اند این جاسوس هندی در بلوچستان پاکستان دستگیر شده ولی رسانه‌های طرفدار آل‌سعود مکررا خبر دستگیری وی در چابهار ایران را منتشر کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید