می‌خواهند بین عملکرد ۴ ساله و واقعیات دیوار بکشند/ حد و اندازه این دولت همین است

    کد خبر :14482

جلیلی گفت: کارنامه این دولت نشان می‌دهد حد و اندازه‌اش همین است و بهتر است خودشان صادقانه اعلام کنند که برای ۴ سال آینده هم کار بیشتری نمی‌توانند انجام دهند.

سعید جلیلی در دیدار گروهی از دانشجویان با انتقاد از فرافکنی جریان دولتی برای پاسخ ندادن به عملکرد 4 ساله خود، گفت: امروز اگر از “دیوار کشیدن در پیاده رو” حرف میزنند برای این است که میخواهند بین عملکردشان در 4 سال گذشته و 4 سال آینده دیوار بکشند. بحث دیوار کشیدن بهانه است تا کارنامه شان را بپوشانند و همین نشان میدهد برای ارایه کارنامه چقدر دستشان خالی است!

جلیلی با بیان اینکه، دولت روحانی باید پاسخ دهد که دقیقاً عملکرد 4 ساله‌ش برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چه بوده است، افزود: امروز باید گزارش دهید که دقیقا چرخ کدام بخش از اقتصاد کشور میچرخد؟ وقتی سال 92 اداره کشور را بدست گرفتید نقدینگی در کشور 470 هزار میلیارد تومان بود ولی امروز بعد 4 سال این عدد به 1200 هزار میلیارد رسیده ولی همچنان رکود اقتصادی نیز وجود دارد.

وی افزود: “بجای اینکه امروز بین عملکردتان در این 4 سال و واقعیت موجود دیوار بکشید، بگویید چرا بدهی دولت که 4 سال قبل 101 هزار میلیارد تومان بود امروز به 200 هزار میلیارد تومان رسیده و مبلغ کل هزینه های دولت که سال نود ویک نزدیک 89 هزار میلیارد تومان بود، سال 95 به رقم بی سابقه 220 هزار میلیارد تومان رسیده؟ آن هم در شرایطی که به گفته خودتان از این رقم فقط ده درصد آن صرف کارهای عمرانی شده و بقیه این پولها خرج هزینه های جاری دولت شده است!. در این 4 سال در کدام عرصه موفق بودید؟ در بحث نفت و گاز که مزیت کشور است چه دستاوردی داشتید؟ امروز کار به جایی رسیده که با قیمت کمتر، نفت بیشتری می‌فروشید ولی چون نمی‌توانید پولش را وارد کشور کنید به جایش کالای خارجی وارد می‌کنید که باعث تضعیف تولید ملی و اشتغال شده است”.

جلیلی گفت: کارنامه این دولت نشان میدهد حد و اندازه اش همین است و بهتر است خودشان صادقانه اعلام کنند که برای 4 سال آینده هم کار بیشتری نمی‌توانند انجام دهند زیرا توانشان در همین حد است.

وی افزود: میگویند اگر ما نباشیم جنگ میشود! مگر شما چه نسبتی با دشمن دارید که اگر بروید جنگ میشود؟ خود اوباما اظهار داشت اگر با ایران توافق نمی‌کردیم نه تنها نمی‌توانستیم حمله نظامی کنیم بلکه حتی امکان ادامه تحریم‌ها هم وجود نداشت زیرا ساختار تحریمها علیه ایران داشت فرو میپاشید آن وقت آب خوردن مردم را هم به توافق و رفع تحریمها گره زدند و امروز میگویند اگر توافق نمیشد حتما جنگ میشد! یک روز گفتند برجام آفتاب تابان است، بعد گفتند ابر شتابان است و حالا میگویند صبر کنید تا گلابی های آن برسد!

جلیلی تصریح کرد: در مستند تبلیغاتی آقای روحانی بخشی از سخنرانی وی در 16 آذر 95 پخش شد ولی آن قسمتی که درباره سخنان وی پیرامون ورود 950 میلیون تن کیک زرد به کشور بود پخش نشد؛ چرا؟ چون چندبار فراتر از برجام هم عقب نشینی کردند و رودست خوردند و باز هم نتوانستند چیزی بدست بیاورند! می‌گویند اگر ما نباشیم و جنگ هم نشود اما فقط ما هستیم که میتوانیم روابط خوبی با دنیا داشته باشیم اما امروز باید به مردم گزارش دهید در این 4 سال دقیقا چه تعاملی با دنیا داشتید و چه استفاده ای از این فرصت برای حل مشکلات کشور انجام دادید؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید