تست سرعت تماشایی برابوس راکت 900

  • خودرو
  • شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۳۸
    کد خبر :144639

برابوس راکت 900 یکی از پرقدرت‌ترین سدان‌های لوکس بازار جهانی است که خودروی مرسدس AMG S65 را به حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

چندی پیش، اعضای تحریریه‌ی مجله‌ی آلمانی اتو بیلد در شهر پاپنبورگ، چندین خودرو را مورد آزمایش سرعت قرار دادند که مرسدس AMG S65 هم در این تست حضور داشت.خودروی S65 این تست، نسخه‌ی معمولی آن نبود، بلکه راکت 900 برابوس را شامل می‌شد. بر اساس ویدئوی منتشرشده، این سدان لوکس و بزرگ، با نمایش شتاب فوق‌العاده و رسیدن به سرعت ۳۴۰.۴ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۳ کیلومتر، بار دیگر توانایی محصولات برابوس را یادآوری کرد.

شاید وقتی عملکرد راکت 900 را با یک ابرخودروی فوق سبک مقایسه می‌کنیم، چندان هیجان‌انگیز نباشد؛ ولی باید به خاطر داشته باشیم که S65 یک سدان بزرگ لوکس و سنگین است. در واقع راکت 900 برابوس که در این تست شرکت داده شد، ۲.۳ تن وزن داشت که تقریبا ۹۰۵ کیلوگرم از هایپرکار محبوب و رکوردشکن کونیگزگ آگرا RS که این روزها در صدر اخبار قرار دارد، سنگین‌تر است.

سدان S65 همانند یک سوپراسپرت، محور عقب است و در تست انجام‌شده، پس از دو مدل پورشه 911 توربو در مقام سوم قرار گرفت؛ البته پورشه 911 توربو به سیستم تمام چرخ محرک مجهز شده و با وزن ۱.۶ تن، بسیار سبک‌تری است.

راکت 900 برابوس که نسخه‌ی بهینه‌شده‌ی سدان مرسدس AMG S65 است، در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد؛ این سدان لوکس با استفاده از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۶.۳ لیتر، ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که البته به دلیل استهلاک بالا، گشتاور آن به ۱۲۰۰ نیوتن‌متر محدود شده است. سدان S65 در زمان ۳.۷ ثانیه بر سرعت ۱۰۰ و در زمان ۹.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

در ویدئوی منتشرشده، برابوس راکت 900 به سرعت ۳۴۷ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که احتمالا با توجه به نوع شتاب گرفتن آن، دست یافتن به سرعت‌های بالاتر هم برای محصول برابوس امکان پذیر است. اما این سرعت و قدرت بهای خودش را دارد. فقط به مصرف بنزین راکت 900 در ویدئو توجه کنید که در عرض چند ثانیه از ۴۰ درصد به ۳۵ درصد می‌رسد؛ ضمن اینکه قیمت هر دستگاه برابوس راکت 900 S65، حدود ۴۰۰ هزار دلار است.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم که تست سرعت برابوس راکت 900 را تماشا کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید