ترکیب شش تیم حاضر در لیگ جهانی والیبال نشسته مشخص شد/ بازی های پاراآسیایی جاکارتا، هدف اصلی تیم ملی پاراتیراندازی

  • ورزشی
  • شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۲۹
    کد خبر :144477

با برگزاری مسابقه نیمه‌نهایی والیبال نشسته قهرمانی اروپا و مشخص شدن تیم های راه یافته به مرحله پایانی، تکلیف شش تیم حاضر در لیگ جهانی به صورت قطعی اعلام شد.

به گزارش بازتاب و به نقل از سایت کمیته ملی پارالمپیک، مدیر تیم های ملی والیبال نشسته با اعلام این خبر گفت: بعد از برگزاری مرحله نیمه نهایی رقابت های قهرمانی اروپا، ترکیب لیگ جهانی که قرار است به میزبانی ایران برگزار شود، مشخص شد. شش تیم برتر جهان در لیگ جهانی شرکت می کنند که روسیه و اوکراین، دو تیم برتر اروپا در سال ۲۰۱۷ ، برزیل و آمریکا، تیم های اول و دوم قاره آمریکا، ایران قهرمان آسیا و آلمان که در رده پنجم جهان قرار دارد در این مسابقات حضور دارند. مصر نیز که در رده چهارم جهان است به دلیل مسائل سیاسی انصراف داده و به ایران نمی آید.

هادی رضایی افزود: اولین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته از ۲۹ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال آینده به میزبانی شهر تبریز برگزار می شود.

وی درباره شگفتی مسابقات قهرمانی اروپا اظهار داشت: روسیه با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل بوسنی و هرزگوین، نایب قهرمان بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو، در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی اروپا شگفتی ساز شد و به سلطه این تیم در اروپا خاتمه داد.

تیم اوکراین نیز ۳ بر یک مقابل کرواسی پیروز شد تا اوکراین حریف روسیه در فینال شود. بوسنی و کرواسی نیز برای کسب عنوان سومی رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در بخش بانوان نیز اتفاق جالبی افتاد و همانند مسابقه مردان اوکراین حریف روسیه در دیدار فینال قهرمانی اروپا شد. تیم های فنلاند و هلند نیز برای کسب مقام سومی مسابقه خواهند داد.

*حسین امیری: هدف اصلی تیم ملی تیراندازی بازی های پاراآسیایی جاکارتا است

سرمربی تیم ملی پارا تیراندازی هدف اصلی نمایندگان ایران را حضور پر قدرت در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و رقابت های قهرمانی جهان دانست.
حسین امیری با اعلام این مطلب گفت: تیم ملی پاراتیراندازی پس از رقابت های جام جهانی کرواسی قرار بود به مسابقات جام جهانی تایلند اعزام شود، اما زمان برگزاری این دو مسابقه به هم نزدیک بود و از نظر فنی اعزام تیم به مسابقات تایلند صحیح نبود.

وی افزود: ملی پوشانی که به تازگی به اردوی تیم ملی راه یافته و در مسابقات جام جهانی شرکت کردند، میدان ندیده بودند و در این رقابت ها نیز یا در مرحله فینال و یا در مسابقاتشان مشکل داشتند، اما چهار ماه تا آغاز رقابت های قهرمانی جهان کره جنوبی فرصت خوبی است تا آمادگی آنها را بالا ببریم.

سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی ایران اظهار داشت: قرار است چند خط تیراندازی دیگر به سالن تیراندازی فدراسیون جانبازان و معلولان اضافه شود تا افراد بیشتری تمرین کنند.

وی ادامه داد: هدف اصلی تیم ملی حضور موفق در بازی های پاراآسیایی جاکارتا است که اوایل مهرماه سال آینده برگزار می شود اما قبل از آن رقابت های قهرمانی جهان را در پیش داریم که اردیبهشت ماه در کره جنوبی انجام خواهد شد و ما تیم را برای حضور قدرتمند در این رقابت ها آماده می کنیم.

*فروش بلیت رقابت های جهانی پارا وزنه برداری در مکزیک آغاز شد

مسئولان برگزار کننده رقابت های جهانی پارا شنا و پارا وزنه برداری، به طور رسمی فروش بلیت این مسابقات را آغاز کردند.

این رقابت ها از دوم دسامبر (۱۱ آذر) با حضور ۱۲۰۰ ورزشکار از ۸۹ کشور جهان در مکزیکوسیتی برگزار خواهد شد.

طبق اعلام برگزارکنندگان، در مجموع ۲۴ هزار و ۵۰۰ بلیت به قیمت هر قطعه ۵ دلار و ۵۰ سنت برای این رقابت ها در نظر گرفته شده است.

این دو رویداد که پس از بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بزرگ ترین رویدادهای پارالمپیکی محسوب می شوند، ابتدا قرار بود از ۳۰ سپتامبر تا ششم اکتبر برگزار شود اما به دلیل بروز زلزله به مدت دو ماه به تعویق افتاد. تیم پارا وزنه برداری ایران در این رقابت ها شرکت خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید