پایان دومین همایش تئاتر مردمی اربعین

    کد خبر :144443

دومین همایش تئاتر مردمی اربعین با استقبال بیش از 50 هزار مخاطب تمام شد.

به گزارش ایسنا، محراب محمدزاده،دبیر اجرایی دومین همایش تئاتر مردمی اربعین، روایت راهیان گفت: همزمان با روز اربعین حسینی در ایران این همایش با حضور 12 نمایش و 60 اجرا در نجف اشرف، مسیر پیاده روی و کربلای معلا طی شش روز به کار خود پایان داد.

وی تصریح کرد: برگزاری این همایش بدون حضور و حمایت همه جانبه کوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری امکان پذیر نبود و خوشبختانه با همت دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و دفتر استانی خوزستان توانستیم دومین دوره را طرح ریزی و اجرا کنیم.

محمدزاده با اشاره به اعزام 120 هنرمند در شاخههای تئاتر، عکاسی و مستند سازی ویژه این همایش اظهار داشت: طبق تجربه اولین دوره تعداد اثار عربی خود را افزایش دادیم که بسیار مورد استقبال موکب‌های عراقی و مخاطبان عرب زبان کشورهای مختلف قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طی 60 اجرای گروههای نمایشی بیش از 50 هزار مخاطب از کشورهای مختلف مخاطب نمایشها بودند و مخاطبان برخی کشورها خواستار ارائه اثار به زبان های دیگری هم بودند که از جمله ان مخاطبان کشورهای اذربایجان و ترکیه بودند. البته میزان مخاطبی که درگیر اجراهای ما شدند در مقابل دریای عظیم مردمی اربعین بسیار ناچیز است.

مدیر دفتر تئاتر مردمی بچههای مسجد ادامه داد: محوریت اثار این دوره از همایش ضمن پرداخت به مباحث عاشورایی براساس مفاهیم و مقاتل معتبر، به مباحث اتحاد جهان تشیع با تاکید بر مقاومت اسلامی بود و امید است هر ساله در این مسیر رشد محتوایی مشترک بیشتر و اتفاقات خوبی رقم بخورد.

وی در پایان گفت: پیاده روی اربعین حسینی اغازی بر حضور بین المللی تئاتر در مواجه با مخاطبان بیش از 70 کشور دنیا است که مولفه‌های فکری آنها با ما منطبق است و این بار زبان هنر واسطه اتصالی ماست.

دومین همایش تئاتر مردمی اربعین، روایت راهیان به همت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری همزمان با پیاده روی اربعین حسینی در کشور عراق برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید