جزئیات حریق گسترده در اصفهان/ ۹ آتش‌نشان مصدوم شدند

  • حوادث
  • جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۹:۴۱
    کد خبر :144162

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: کارگاه صنعتی ۴ هزار متر مربعی مواد شیمیایی و اسیدی در منطقه روشن دشت- شهرک حاج میرزایی اصفهان عصر امروز دچار حریق گسترده‌ای شد.
محمد شریعتی با اشاره به حریق شهرک حاج میرزایی اصفهان اظهار داشت: ساعت 14:23 پنج‌شنبه گزارشی مبنی بر آتش‌سوزی کارخانه مواد شیمیایی و اسیدی واقع در روشن‌دشت، شهرک حاج میرزایی به سازمان آتش‌نشانی گزارش شد.

به گزارش نامه نیوز وی با اشاره به اینکه گستردگی حریق به حدی بود که مدیرعامل سازمان آتش نشانی مدیریت اطفای آن را به‌عهده گرفت، افزود: در مرحله نخست 3 ایستگاه اطرف آتش نشانی به محل اعزام شدند که با وجود گستردگی حریق 12 ایستگاه دیگر با 60 نیرو و 7 مسئول به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی اصفهان بیان کرد: این کارخانه 4 هزار متر مربع بود که مواد شیمیایی در 2 سالن در بسته نگهداری می‌شد، ما مجبور به شکستن قفل‌ها شدیم تا بتوانیم وارد شویم اما به محض باز‌شدن درها آتش سوزی و حرارت اسیدی به بیرون منتقل شد به طوری که بعضی درخت‌های اطراف نیز دچار حریق شدند.

وی با اشاره به اینکه از 6 جهت اقدام به اطفا حریق شد، خاطرنشان کرد: 23 دستگاه سنگین و فوق سنگین و دستگاه‌های تنفسی و بسیاری وسایل برای مهار آتش استفاده شد که در نهایت پس از 3 ساعت تلاش بی وقفه و سخت آتش مهار شد.

شریعتی افزود: در این حادثه 9 نفر از آتش نشانان دچار سوختگی و مسمومیت ناشی از اسید و افت فشار شدند که به بیمارستان الزهرا(س) و فارابی منتقل شدند، 6 نفر آنها حال مساعدتری دارند و 3 نفر دیگر در بیمارستان بستری هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی و وسعت حریق و فاصله زیاد با مرکز آتش نشانی بسیاری از تجهیزات ما در این حادثه به‌کار برده شد و ما باید حوادث داخل شهر را نیز پوشش می‌دادیم به همین دلیل کار بسیار طاقت فرسا و نفس گیری بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: این حادثه علاوه بر خسارتی که از نظر تجهیزات به ما زد از نظر جسمی نیز به نیروهای ما آسیب زد اما با یاری خدا و لطف امام حسین(ع) بدون هیچ خسارت جانی و با مدیریت آتشپاد بهزاد بزرگزاد اطفا شد.

وی اظهار داشت: این حادثه می‌توانست خسارات بسیار زیاد و سنگین جانی و مالی به همراه داشته باشد اما با تلاش آتش نشانان ختم به خیر شد.

شریعتی با بیان اینکه اطفاء حریق 3 ساعت طول کشید اما پاکسازی محل 5 ساعت به طول انجامید، تصریح کرد: محل کاملا پاکسازی شد تا مواد شیمیایی و اسیدی باقی نماند و حادثه دیگری اتفاق نیافتد. علت این حادثه نیز هنوز مشخص نیست و توسط کارشناسان در دست بررسی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید