هر جنگی در منطقه رخ دهد همه زیان خواهند دید

    کد خبر :144077

وزیر خارجه عراق با هشدار درباره وقوع هرگونه جنگی در منطقه تأکید کرد که اگر جنگی در منطقه رخ دهد همه از پیامدهای آن متضرر خواهند شد.
«ابراهیم الجعفری» گفت که آثار و پیامدهای هر گونه جنگی در منطقه، همه را دربر می‌گیرد و نمی‌توان گفت که تن‌ها برخی طرف‌ها از این جنگ زیان می‌بینند.

الجعفری در مصاحبه با شبکه الجزیره در برنامه «لقاء الیوم» که بزودی مصاحبه کامل آن منتشر می‌شود، درباره بحران قطر نیز این موضوع را بسیار ناراحت‌کننده و اقدامی ناصواب خواند و بر ضرورت گفت‌وگو برای حل این بحران تأکید کرد.

وزیر خارجه عراق همچنین ضرورت روی آوردن طرف‌های بحران در شورای همکاری خلیج‌فارس به گفت‌وگو را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در آن واحد با خطرهای مشترکی مواجه هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با اشاره به اینکه «هیچ کس عاجز از گفت‌وگو نیست و گفت‌وگو تن‌ها زبان عصر حاضر است»، کشورهای مربوطه را به توجه به این امر و اجتناب از هر گونه اقدامی که به تشدید تنش‌ها منجر شود، دعوت کرد.

به گزارش دانشجو،این مقام عراقی همچنین تصریح کرد که عراق از زمان آغاز بحران قطر همواره طرف‌های بحران را به حفظ روابط برادرانه فراخوانده است همچنانکه عراق چنین حساسیت‌های موجود بین برادران عرب را نمی‌پذیرد.

الجعفری که روز چهارشنبه به دوحه سفر کرده بود با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر دیدار و پاره‌ای از موضوعات مورد اهتمام دو کشور به خصوص تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داد و امیر قطر نیز بر علاقمندی کشورش برای حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق تأکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید