بیش از نیمی از آمریکایی‌ها مخالف برکناری “کومی” هستند

    کد خبر :14406

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بیش از نیمی از شهروندان آمریکایی بر این باورند برکناری رئیس اف بی آی توسط دونالد ترامپ، اقدامی نامناسب بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی که برای شبکه ان بی سی نیوز انجام شده نشان می دهد که 46 درصد شهروندان آمریکایی معتقدند که دوتالد ترامپ به این علت جیمز کومی را از ریاست اف بی آی برکنار کرده است که مخالف عملکرد وی در تحقیقات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات آمریکا بوده است.

در حالی که تحقیقات اف بی آی درباره دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سل 2016 میلادی همچنان ادامه داشته، ترامپ روز سه شنبه کومی را برکنار کرد که این اقدام با شگفتی محافل سیاسی آمریکایی روبرو شده است.

این نظرسنجی افزود: 38 درصد آمریکایی ها از اقدام ترامپ در برکناری کومی حمایت کرده اند ولی در مقابل 54 درصد این اقدام را نامناسب ارزیابی کرده اند. البته 44 درصد آمریکایی ها نیز از عملکرد کومی به عنوان رئیس اف بی آی ابراز نارضایتی کرده اند.

بیش از 54 درصد آمریکایی ها نیز اعلام کرده اند که مساله ارتباط بین اعضای کمپین انتخاباتی ترامپ و مقام های روسیه، یک مساله جدی است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، دونالد ترامپ در نامه‌ای به جیمز کومی نوشته است که وی توانایی رهبری موثر اف‌بی‌آی را ندارد و یک رهبر تازه نیاز است تا اعتماد عمومی به این نهاد را بازسازی کند.

در بیانیه کاخ سفید تصریح شده است که رئیس‌جمهوری آمریکا به توصیه «جیمز سشنز» وزیر دادگستری و «راد روزنتن» معاون دادستان کل، جیمز کومی را برکنار کرده است.

دونالد ترامپ می‌بایست رییس تازه‌ای را برای اف بی‌آی به سنا معرفی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید