وزارت خارجه آمریکا: ایران یک مشکل واقعی در خاورمیانه است

    کد خبر :144039

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادعاهای واهی و بی‌اساس علیه کشورمان گفت: ما به‌ طور قطع از نفوذ بی‌ثبات‌کننده ایران مطلعیم و معتقدیم که این کشور یک مشکل واقعی است.

هیتر نوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره گروه عصائب اهل الحق در عراق و ادعای واشنگتن که آن را یکی از نیروهای نیابتی ایران به شمار می‌آورد، به تکرار ادعاهای بی‌اساس و واهی آمریکا و متحدانش علیه ایران پرداخت.

بنا به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، نوئرت مدعی شد: ما به‌طور قطع از نفوذ بی‌ثبات کننده ایران مطلعیم. ما این را به رسمیت می‌شناسیم، اسرائیل نیز مطلع است، عربستان سعودی مطلع است، کشورهای زیادی از آن مطلعند.

وی در ادامه ادعاهای خصمانه خود گفت: اگر شما با برخی از دوستان‌مان در خاورمیانه صحبت کنید، آنها نیز سرسختانه از ما حمایت می‌کنند که ایران یک مشکل واقعی است.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی علیه کشورمان مطرح می‌شود که آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش تلاش می‌کنند به وسیله ادعاهای بی‌اساس خود بر این حقیقت که سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ‌طلبانه آنها در کشورهای منطقه عامل اصلی تفرقه، بی‌ثباتی و جنگ در خاورمیانه است. این کشورها با مقصر جلوه دادن ایران سعی دارند تا توجه جامعه بین‌الملل را از این واقعیات منحرف کنند تا به سیاست‌های خود ادامه دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید