سفیر عربستان در کویت مدعی حمایت ایران از حوثی‌ها در حمله موشکی به ریاض شد

  • سیاسی
  • جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۵:۳۶
    کد خبر :144036

سفیر عربستان در کویت نیز ایران را به دست داشتن در حمله موشکی انصارالله یمن به فرودگاه ملک خالد در ریاض متهم کرد و مدعی شد: اگر حمایت‌های ایران و حزب‌الله نبود این حمله انجام نمی‌گرفت.

به گزارش بازتاب، به نقل از عکاظ، عبدالعزیز بن ابراهیم الفایز، سفیر عربستان در کویت مدعی شد: شلیک موشک به شهر ریاض از سوی حوثی‌ها که ایران و حزب‌الله از آنها حمایت می‌کنند تجاوزی مستقیم به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر حمایت‌های موشکی، فنی و آموزشی ایران و حزب‌الله از حوثی‌ها نبود این تجاوز انجام نمی‌شد.

عبدالعزیز الفایز در ادامه با اشاره به این‌که واضح است پرتاب این موشک با مشارکت کارشناسان ایرانی و حزب‌الله انجام شده است، مدعی شد: تجاوز به خاک عربستان و حمایت‌های ایران و حزب‌الله از حوثی‌ها در تضاد با مصوبه 2216 شورای امنیت است.

سفیر عربستان ادامه داد: عربستان سعودی با وجود خویشتن‌داری حق آن را دارد تا در زمان مناسب به این تجاوزها واکنش دهد.

وی با اشاره به این‌که عدم مقابله جامعه بین‌الملل با چنین تجاوزهایی باعث تداوم آنها می‌شود و نتایج وخیمی به همراه خواهد داشت گفت: مقابله با تهدیدات ایران برعهده جامعه بین‌الملل است، زیرا با حمایت از حوثی‌ها صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمان دراین زمینه گفته است: دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می‌کند و قطعا ما این مساله را رد می‌کنیم.

وی همچنین گفته است: بنا نیست هر مساله‌ای در منطقه رخ دهد، ایران را متهم کنند البته این موارد از دشمن بعید نیست.

همچنین سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به این ادعاها تاکید کرده است: ما امکان انتقال موشک به آنجا (یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید