فضاپیمای سیگنوس فردا به فضا پرتاب می‌شود

    کد خبر :144027

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) فردا فضاپیمای سیگنوس را برای رساندن تجهیزات به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب خواهد کرد.

به گزارش بازتاب و به نقل از اسپیس، ناسا در این پرتاب از موشک “آنتاریس” (Athares) که بوسیله شرکت اوربیتال ای.تی.کی (Orbital ATK) ساخته شده است، استفاده خواهد کرد تا تجهیزات فنی و تدارکاتی را برای ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال کند.

فضاپیمای سیگنوس حدود 3.5 تن مواد غذایی و تجهیزات تخصصی و آزمایشگاهی را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد رساند.

این فضاپیما در روز دوشنبه، ساعت 14:10 به وقت تهران به ایستگاه فضایی می‌رسد و به ایستگاه متصل می‌شود.

“رندی برسنیک”(Randy Bresnik) و “پائولو نسپولی”(Paolo Nespoli) فضانوردان مستقر در ایستگاه وظیفه هدایت بازوی رباتیک و اتصال سیگنوس به ایستگاه را بر عهده دارند.

فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی عبارتند از:

1-“الکساندر الکساندرویچ میسورکین” (Alexander Alexanderovich Misurkin) خلبان و مهندس پرواز ۳۹ ساله روسی و عضو آژانس فضایی روسیه است. وی فعالیت‌های فضایی خود را از سال ۲۰۰۶ آغاز کرده است و در ماموریت‌های ناوگروه اعزامی ۳۵/۳۶ حضور داشته است و اولین پرواز کمتر از 6 ساعت را به ایستگاه فضایی تجربه کرده است. پیش از آن رسیدن فضاپیماها به ایستگاه فضایی حدود دو روز طول می‌کشید.

۲-“مارک توماس وانده‌هی”(Mark Thomas Vande Hei) سرهنگ دوم سابق ارتش آمریکا و استادیار فیزیک در آکادمی علوم نظامی ارتش آمریکا بوده است.

وی اکنون ۵۰ ساله بوده و حدود ۱۱ سال است که در “سازمان فضایی آمریکا” (ناسا) به عنوان مسئول برقراری ارتباط با ایستگاه فضایی بین‌المللی مشغول به کار بوده است و این اولین ماموریت فضایی وی محسوب می‌شود.

۳- “جوزف مایکل آکابا” (Joseph Michael Acaba) فضانورد ۵۰ ساله عضو ناسا است که اولین فضانورد این سازمان با اصالت پورتوریکویی محسوب می‌شود.

وی یک معلم و متخصص در حوزه زمین‌شناسی است و با ۵۰ سال سن سابقه ۶ سال خدمت در نیروی تفنگداران دریایی آمریکا با درجه سرجوخگی را در کارنامه خود دارد.

وی در سال ۲۰۱۲ در قالب ناوگروه اعزامی ۳۱/۳۲ به مدت چهار ماه به عنوان مهندس پرواز در ایستگاه فضایی بین‌المللی مشغول به خدمت بوده است.

4- “سرگی ریازانسکی” که عضو آژانس فضایی روسیه است و پیش از این در چند ماموریت فضایی از جمله ماموریت “ناوگروه اعزامی ۳۷/۳۸” در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته است که مربوط به سال ۲۰۱۳ بوده و در آن به راهپیمایی فضایی نیز پرداخته است. وی ۴۳ ساله است و در بیوشیمی نیز متخصص است.

5- “پائولو نسپولی” که عضو “آژانس فضایی اروپا” (ایسا) است و پیش از این در ماموریت “ناوگروه اعزامی ۲۷/۲۸” در ایستگاه فضایی بین‌المللی حضور داشته است. وی ۶۰ ساله است و عضو ارتش ایتالیا نیز بوده است.

6- “راندالف برسنیک” که عضو “سازمان فضایی آمریکا” (ناسا) است و تجربه انجام ماموریت با شاتل “آتلانتیس” را در سال ۲۰۰۹ در کارنامه خود دارد. وی همچنین سرهنگ خلبان نیروی دریایی آمریکاست و ۴۹ سال سن دارد. “برسنیک” با آغاز ماموریت “ناوگروه اعزامی ۵۳” به عنوان فرمانده ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال فعالیت است.

“سیگنوس” تا تاریخ 4 دسامبر به ایستگاه متصل می‌ماند و پس از رهاسازی چندین ماهواره مکعبی کوچک در مدار زمین، وارد جو شده و نابود می‌شود

این پرتاب قرار است فردا در ساعت 16:07 دقیقه به وقت تهران از پایگاه فضایی “والوپس”(Wallops) در ویرجینیا انجام شود وصفحه (ایسنا) در اینستاگرام آن را به صورت زنده پوشش خواهد داد.

ناسا اعلام کرده‌ است در صورتی که این پرتاب انجام نشود، در روز یکشنبه ساعت 15:44 به وقت تهران مجددا برای پرتاب تلاش خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید