گسترش همکاری تسلا با شرکت‌های ترکیه

    کد خبر :143750

مدیرعامل تسلا با رئیس‌جمهوری ترکیه و وزیران صنعت و حمل‌ونقل این کشور دیدار کرده و درباره گسترش همکاری‌ها در زمینه خودروسازی و فضایی به گفتگو پرداخته است. به گزارش بازتاب، به نقل از رویترز؛ سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که ایلان ماسک، مدیرعامل و موسس شرکت تسلا با رجب طیب

مدیرعامل تسلا با رئیس‌جمهوری ترکیه و وزیران صنعت و حمل‌ونقل این کشور دیدار کرده و درباره گسترش همکاری‌ها در زمینه خودروسازی و فضایی به گفتگو پرداخته است.

به گفته وی، ایلان ماسک که برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی SatShow در شهر استانبول ترکیه حضور پیدا کرده بود، با رئیس‌جمهور و وزیران حمل‌ونقل و صنعت این کشور در کاخ ریاست جمهوری آنکارا ملاقات کرده است.

وی در ادامه توضیحات این دیدار افزوده است که ایلان ماسک درباره همکاری‌های مشترک میان شرکت‌های ترکیه و شرکت دانش‌بنیان و نوآور تسلا با رجب طیب اردوغان به گفتگو پرداخته است. آنه‌ا همچنین در خصوص ماهواره ۵A و ۵B ترک‌ست ترکیه که قرار است تا سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی به فضا ارسال شود، نیز به بحث و گفتگو نشسته‌اند.

شرکت تسلا که در ایالات متحده آمریکا مستقر است، مدعی شده است که دیگر زمانه تولید خودروهای آلاینده بنزینی و دیزلی به سر آمده است و باید با استفاده از تکنولوژی روز جهان، برای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا چاره‌ای اندیشید. شرکت نوآور و دانش‌بنیان تسلا تاکنون خودروهای برقی و الکتریکی لوکس بسیاری را طراحی و تولید کرده است. البته در رقابت با تسلا، سایر غول‌های خودروسازی در جهان نیز از خودروهای برقی خود رونمایی کرده و آنها را وارد بازار کرده‌اند.

کشورهای بسیاری از جمله انگلستان، اسپانیا، فرانسه، نروژ، یونان، چین و هند تصمیم گرفته‌اند نهایتا تا حدود سال ۲۰۴۰ میلادی تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را که موجب آلودگی هوا می شوند، ممنوع اعلام کنند.

شرکت اسپیس ایکس SpaceX متعلق به ایلان ماسک قصد دارد در سال ۲۰۲۲ میلادی نخستین سفر خود را به مریخ رقم بزند. البته لازم به ذکر است که این سفر بدون حضور انسان خواهد بود و سفر به مریخ به همراه انسان در سال ۲۰۲۴ میلادی انجام خواهد گرفت.

ایلان ماسک و اردوغان همچنین در خصوص آغاز و گسترش همکاری درخصوص صنعت خودروسازی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی پاک نیز گفتگو کرده‌اند. این در حالی‌ست که چند روز پیش بود که ترکیه از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهای تمام برقی در این کشور تا سال ۲۰۲۱ خبر داده و رونمایی کرده بود. بنابراین انتظار می‌رود شرکت تسلا بعنوان بزرگ‌ترین تولید کننده خودروهای برقی لوکس برای ورود به بازار ترکیه در کنار استقبال دولت و مردم این کشور راهی یافته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید