جدیدترین اخبار
۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶ اجتماعی کد خبر :143726

ابعادی دیگر از چرایی تعطیلی خط ۷ مترو

معاون نظارت شورای شهر تهران ابعادی دیگر از چرایی تعطیلی خط ۷ متروی تهران را تشریح کرد.

افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با اشاره به تعطیلی خط ۷ متروی تهران با بیان اینکه از پیش از آغاز به کار شورای شهر پنجم گزارشات متعددی در خصوص وضعیت ناایمن خط ۷ مترو دریافت می‌کردیم. به گونه‌ای که بلافاصله پس از استقرار شورای شهر جدید از مسئولان معاونت حمل و نقل درخواست کردیم که رسیدگی به این گزارشات را در دستورکار قرار دهند اما متاسفانه گزارش قانع کننده نبود و گزارش ارائه شده با اطلاعات دریافتی همخوانی نداشت.

وی با بیان اینکه گزارشات متعددی به اعضای شورای شهر واصل شد که این خط امنیت کافی ندارد، گفت: با تغییر معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری، بستر کارکارشناسی گشوده و جلسات متعددی در این باره با حضور کارشناسان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسات من و آقای علیخانی به عنوان نمایندگان شورا، مسئولان قبلی مترو و مسئولان جدید شرکت داشته و بحث‌های کارشناسی متعددی نیز در این زمینه انجام شد، گفت: نهایتا برخی دلایل سبب شد که حتی ذره‌ای نسبت به تعطیلی این خط شک نداشته باشیم و بلافاصله این خط تعطیل شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیگنالینگ مورد استفاده در این خط «موقت» بوده، گفت: موقت بودن سیگنالینگ بسیار خطرناک بود، چرا که راهبر با استفاده از بی‌سیم با مرکز در ارتباط بود. همچنین سیستم تهویه در این خط بسیار مشکل داشت به گونه‌ای که هیچ هواساز و هواکشی در طول ۲۲ کیلومتر خط ۷ مترو فعالیت نداشت که این مسئله نیز بسیار نگران کننده بود. چرا که اگر حریق یا حادثه‌ای در داخل تونل رخ می‌داد علاوه بر اینکه مسافران راه خروج نداشتند، نمی‌توانستیم از وضعیت آنها نیز با خبر شویم.

به گفته وی، متاسفانه بحث عدم هواکش خط ۷ مترو بسیار جدی بود به گونه‌ای که حتی هنوز برخی از این زمین‌ها که باید هواکش‌ها در آن ساخته می‌شد تملک نشده بود و در برخی ایستگاه ها هم که سیستم هواساز پیش بینی شده بود شاهدیم که بصورت منقطع و مقطعی بوده ، در حالی که طراحی سیستم هواکش یکپارچه است و نمی‌توان هواساز یک ایستگاه را فعال کرد در حالیکه ایستگاه قبل و بعد هواساز نداشته باشند.

وی با بیان اینکه این خط دارای نواقص زیادی بود که ضریب ناایمنی را افزایش می‌داد، گفت: جالب است بدانید که نامه‌های مشاور خط نیز در جلسه قرائت شد که اتفاقا در هیچ نامه‌ای مشاور خط به طور صریح اعلام نکرد که این خط ایمن است. چرا که با وجود این حجم نواقص نمی‌توانست تاییدیه‌های لازم را ارائه دهد.

حبیب زاده با بیان اینکه افتتاح این خط از ابتدا نیز نباید صورت می‌گرفت و با عجله این خط مترو افتتاح شد، گفت: حالا این خط تعطیل شده است و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن لازم است و افتتاح خط آن هم به صورت کامل در عرض شش ماه امکان پذیر نیست اما طی نامه‌ای به آقای پورسیدآقایی و شهردار تهران پیشنهاد کردیم که خط ۷ مترو پس از تکمیل به یکباره زیر بار نرود و ایستگاه به ایستگاه خط ۷ راه اندازی شود.

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم باید در جریان روند ایمن سازی خط ۷ قرار گیرند، گفت: اگر بخواهیم که خط ۷ به یکباره زیر بار مسافرگیری برود، قطعا بیشتر از شش ماه زمان لازم دارد اما پیشنهاد شده که به صورت فازبندی این خط افتتاح شود

وبگردی

روی خط خبر

  • تکلیف اختلافات انتخاباتی عراق روشن شد
  • تلاش های مرکل، خشم لابی صهیونیستی را برانگیخت
  • همسر نتانیاهو به کلاهبرداری متهم شد
  • مالزی خروج از ائتلاف متجاوز سعودی را بررسی می کند
  • احتکار خودرو بعید است/ افزایش طبیعی قیمت خودرو
  • ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای آبخیزداری اختصاص یافت
  • سکه ۶۰ هزار تومان گران شد
  • آغاز سقوط قیمت‌ها در بازار خودرو
  • پاکستان چند دریانورد ایرانی را نجات داد
  • دادگاه ایتالیا خبرنگار صداوسیما را تبرئه کرد
  • ترامپ: ما به خاطر تصمیم‌گیری‌های وحشتناک، ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردیم
  • پکن به روابط عادی تجاری با ایران ادامه می‌دهد
  • بازار مسکن در تیر ماه چه تغییری می‌کند؟
  • تولید تراورس بتونی در ایران همپای کیفیت جهانی
  • رئیس پژوهشکده پولی و بانکی: جهش تورمی نداشتیم
  • پیام رهبر معظم انقلاب به تیم ملی فوتبال: «بازی دیشب شما عالی بود، خدا قوت»
  • تجدید دیدار “بابک جهانبخش” با هوادارانش
  • هشدار وزیردفاع نسبت به برنامه آمریکا برای تغییر در جغرافیای منطقه
  • هوای تهران در شرایط ناسالم برای گروه های حساس
  • محورهای بزرگراهی و محدوده مرکزی تهران با ترافیک رو به روست
  • تشکیل کمیسیون برای بررسی روند درمان دانش آموزان سوخته
  • اساسنامه کانون توسعه مهدهای کودک ابلاغ شد
  • دادستان کل کشور امشب به گفت‌و‌گوی ویژه خبری می‌رود
  • معاون وزیر خارجه آمریکا به کنیا سفر می‌کند
  • دست هیات نظارت بر رفتار نمایندگان باید بازتر شود
  • مذاکرات اقتصادی ایران و شریک اروپایی
  • افزایش قیمت به بهانه تغییر نرخ ارز ممنوع
  • بدرقه بهار با هنر در بوستان‌های تهران
  • اعلام قیمت جدید محصولات زیر ۴۵ میلیون تومان ایران خودرو +جدول
  • «جنگ روانی» آخرین حربه ائتلاف سعودی ـ آمریکایی علیه یمن