جدیدترین اخبار
۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۶ اجتماعی کد خبر :143726

ابعادی دیگر از چرایی تعطیلی خط ۷ مترو

معاون نظارت شورای شهر تهران ابعادی دیگر از چرایی تعطیلی خط ۷ متروی تهران را تشریح کرد.

افشین حبیب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: با اشاره به تعطیلی خط ۷ متروی تهران با بیان اینکه از پیش از آغاز به کار شورای شهر پنجم گزارشات متعددی در خصوص وضعیت ناایمن خط ۷ مترو دریافت می‌کردیم. به گونه‌ای که بلافاصله پس از استقرار شورای شهر جدید از مسئولان معاونت حمل و نقل درخواست کردیم که رسیدگی به این گزارشات را در دستورکار قرار دهند اما متاسفانه گزارش قانع کننده نبود و گزارش ارائه شده با اطلاعات دریافتی همخوانی نداشت.

وی با بیان اینکه گزارشات متعددی به اعضای شورای شهر واصل شد که این خط امنیت کافی ندارد، گفت: با تغییر معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری، بستر کارکارشناسی گشوده و جلسات متعددی در این باره با حضور کارشناسان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسات من و آقای علیخانی به عنوان نمایندگان شورا، مسئولان قبلی مترو و مسئولان جدید شرکت داشته و بحث‌های کارشناسی متعددی نیز در این زمینه انجام شد، گفت: نهایتا برخی دلایل سبب شد که حتی ذره‌ای نسبت به تعطیلی این خط شک نداشته باشیم و بلافاصله این خط تعطیل شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه سیگنالینگ مورد استفاده در این خط «موقت» بوده، گفت: موقت بودن سیگنالینگ بسیار خطرناک بود، چرا که راهبر با استفاده از بی‌سیم با مرکز در ارتباط بود. همچنین سیستم تهویه در این خط بسیار مشکل داشت به گونه‌ای که هیچ هواساز و هواکشی در طول ۲۲ کیلومتر خط ۷ مترو فعالیت نداشت که این مسئله نیز بسیار نگران کننده بود. چرا که اگر حریق یا حادثه‌ای در داخل تونل رخ می‌داد علاوه بر اینکه مسافران راه خروج نداشتند، نمی‌توانستیم از وضعیت آنها نیز با خبر شویم.

به گفته وی، متاسفانه بحث عدم هواکش خط ۷ مترو بسیار جدی بود به گونه‌ای که حتی هنوز برخی از این زمین‌ها که باید هواکش‌ها در آن ساخته می‌شد تملک نشده بود و در برخی ایستگاه ها هم که سیستم هواساز پیش بینی شده بود شاهدیم که بصورت منقطع و مقطعی بوده ، در حالی که طراحی سیستم هواکش یکپارچه است و نمی‌توان هواساز یک ایستگاه را فعال کرد در حالیکه ایستگاه قبل و بعد هواساز نداشته باشند.

وی با بیان اینکه این خط دارای نواقص زیادی بود که ضریب ناایمنی را افزایش می‌داد، گفت: جالب است بدانید که نامه‌های مشاور خط نیز در جلسه قرائت شد که اتفاقا در هیچ نامه‌ای مشاور خط به طور صریح اعلام نکرد که این خط ایمن است. چرا که با وجود این حجم نواقص نمی‌توانست تاییدیه‌های لازم را ارائه دهد.

حبیب زاده با بیان اینکه افتتاح این خط از ابتدا نیز نباید صورت می‌گرفت و با عجله این خط مترو افتتاح شد، گفت: حالا این خط تعطیل شده است و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آن لازم است و افتتاح خط آن هم به صورت کامل در عرض شش ماه امکان پذیر نیست اما طی نامه‌ای به آقای پورسیدآقایی و شهردار تهران پیشنهاد کردیم که خط ۷ مترو پس از تکمیل به یکباره زیر بار نرود و ایستگاه به ایستگاه خط ۷ راه اندازی شود.

معاون نظارت شورای شهر تهران با بیان اینکه مردم باید در جریان روند ایمن سازی خط ۷ قرار گیرند، گفت: اگر بخواهیم که خط ۷ به یکباره زیر بار مسافرگیری برود، قطعا بیشتر از شش ماه زمان لازم دارد اما پیشنهاد شده که به صورت فازبندی این خط افتتاح شود

وبگردی

روی خط خبر

  • نبرد بزرگ در عفرین
  • توزیع ۲۴۰۰ میلیاردی در حوزه دارو، بزودی
  • آزمایش فالکون هوی، سنگین‌ترین موشک تاریخ متوقف شد
  • گزارش گاردین از مشهد: اینجا دژ مستحکم اصولگرایان است!
  • جدیدترین کنسرت خواننده محبوب پاپ در سالن میلاد/عکس
  • گفت‌گوی تلویزیونی روحانی؛ نه خانی آمد و نه خانی رفت!
  • تشابه روش ترامپ و چنگیزخان مغول در سیاست
  • آیا ترامپ به ایران حمله خواهد کرد؟
  • آشنا: جز روحانی کسی جسارت جمع کردن این بساط را نداشت
  • صادرات ۷۶۵ تن عسل طبیعی
  • دیپلمات‌ روس: فرانسه بلافاصله پس از آمریکا از برجام خارج می شود!
  • تداوم رکوردشکنی بورس‌های جهان
  • اراده‌ای برای کشت برنج در کشور وجود ندارد
  • نقش استراتژیکی منطقه مکران در کشور
  • بازرسی الکترونیکی از کارگاه‌ها /کارفرمایان برای دریافت ابلاغ الکترونیکی به شعب مراجعه کنند
  • «همشهری» عباس کیارستمی در شبکه مستند
  • دماوند، بزرگترین کشتی جنگی ایران در دریای خزر، در حال غرق شدن است!
  • اختلاس ۱۵ میلیون دلاری فقط قطره ای از دریاست؛ وزارت نفت می خواهد بر سر این موضوع سرپوش بگذارد
  • جعبه‌ سیاه سانچی و کریستال فردا همزمان بازگشایی می‌شود
  • آثار برجام روی اقتصاد ایران
  • قیمت برق افزایش نمی‌یابد
  • آگاهی نداشتن، مهمترین علت افزایش مصرف مخدرهای جدید بین جوانان و نوجوانان
  • متهم اختلاس ۱۰۰ میلیاردی، بعد احضار از ایران فرار کرد
  • منابع لازم برای رفع آلودگی هوای تهران وجود دارد/امکان “کاهش آلودگی هوا” تا ۵۰ درصد
  • تدبیر رییس جمهور برای بافت‌های فرسوده
  • افزایش قیمت بنزین منتفی شد؛ سهمیه بندی در ابهام
  • نشست‌های رسمی اروپا و آمریکا درباره «نقائص» برجام/ توافق در ضرب‌الاجل ترامپ اصلاح نمی‌شود
  • سازمان تامین اجتماعی به شائبه واردات گوشی های آیفون پاسخ داد
  • واکنش سردار کوثری به دستور مهم رهبری برای خروج نیروهای نظامی از فعالیت اقتصادی
  • شرایط فروش اقساطی محصولات ایران خودرو با مدل ۹۷ اعلام شد (بهمن ۹۶)