پای امارات در «زلزله سیاسی» عربستان سعودی گیر افتاد

  • سیاسی
  • جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ۱۱:۴۸
    کد خبر :143704

سی ان ان مانی در گزارشی به ابعاد اقتصادی بازداشت شاهزادگان سعودی اشاره کرده و نوشته است؛ کمپین جدید عربستان در مبارزه علیه فساد به شرکت ها و بازارهای برون مرزی صدمه زده است. در حرکتی تعجب آور، حدود ۴۹ شاهزاده عربستانی، تجار و مسئولان به فساد متهم شدند. این لیست شامل ولید بن طلال میلیاردری که صاحب شبکه بزرگ سرمایه گذاری جهان است هم شده است، او متهم به پول شویی، رشوه و اخاذی شده است. در حالی که هنوز شرکت او واکنشی به این خبرها نشان نداده است.

به گزارش نامه نیوز،با توجه به تشدید مبارزه عربستان با فساد، برخی شرکت های بزرگ املاکی دبی در هفته جاری شاهد سقوط سهام خود در بازار بودند.

این سقوط سهام در بازار ناشی از نگرانی هایی بود که توسط شرکت های تجاری در دبی که با عربستان کار می کنند ایجاد شد. عربستانی ها پول های خود را از امارات بیرون بردند و از سوی دیگر نگرانی ها در خصوص آشفتگی ها در منطقه بازار را متلاطم تر کرده است.

طارق قاقیش، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی در مناکورپ در دبی می گوید:« بازار به دلیل تنش های ژئوپلیتیک اخیر در منطقه با ناامیدی سرمایه گذاران رو به رو شده است، ما انتظار داریم که بازار به این وضعیت بلاتکلیفی خود ادامه دهد.»

بازار سهام دبی، فعال ترین بازار خاورمیانه پس از عربستان است که ۴ روز متوالی با روندی نزولی روبه رو شده است و اخر هفته با ۵ درصد کاهش رو به رو شد.

اعمار، شرکت توسعه املاک پست برج خلیفه، بزرگترین برج جهان شاهد کاهش ۶ درصد از سهام خود در هفته جاری بود. داماک شرکتی که زمین گلف ترامپ در دوبی را ساخته نیز ۸ درصد کاهش داشته است. هر دو شرکت توسعه دهنده به شدت در معرض بحران بازار املاک دبی قرار دارند، این دو شرکت همچنین پروژه های متعددی در عربستان سعودی دارند.

بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی ارتباطات عمیق سیاسی و تجاری وجود دارد: بیش از یک میلیون سعودی هر سال از دبی دیدن می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید