گزینه‌های محدود نخست وزیر مستعفی لبنان

    کد خبر :143513

سعد الحریری در پی استعفا از نخست وزیری اکنون با گزینه‌های محدودی روبه رو است از جمله اینکه چه بسا ناچار شود به برنامه ریاض علیه رئیس جمهور و حزب الله ملحق شود.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه الاخبار، سعد الحریری در پی استعفا از نخست وزیری لبنان اکنون با گزینه های محدودی روبه رو است از جمله اینکه چه بسا ناچار شود به برنامه ریاض علیه میشل عون رئیس جمهور لبنان و حزب الله ملحق شود.

در این شرایط می توان گفت سعد الحریری اسیر گزینه های محدود است که به طور خلاصه عبارتند از:

اول: اجازه بازگشت به بیروت در سفری کوتاه که در آن استفعا و بیانیه مربوط به آن را تثبیت کرده و به ریاض برگردد زیرا خانواده اش در این مدت در حصر خانگی خواهند بود.

دوم: موافقت با پیوستن به برنامه حاکمان ریاض مبنی بر اظهاراتی علیه میشل عون رئیس جمهور لبنان و حزب الله به گونه ای که شرایط برای حمایت مجدد مالی از ماشین سیاسی و رسانه ای اش فراهم شود.

ماندن در تبعید و ادامه سکوت

در این ارتباط یک منبع که از این گزینه ها با خبر است گفت:عربستان از الحریری می خواهد یا به طور داوطلبانه در تعبید مانده و سکوت اختیار کند و یا به بیروت برگشته و با دشمناش روبه رو شود.

اما تازه ترین اخبار رسیده از ابوظبی حاکی از این ست که سعد الحریری به نفع ریاض امتیاز دهی کرده و از تمام بدهی های دولت سعودی به شرکت اش که بالغ بر هفت میلیارد دلار است چشم پوشی کرده است و مالکیت اش بر دو منزل مسکونی در ریاض وجده حفظ خواهد شد و در مقابل قرار شده است شرکت های او به دلیل بدهی به بانک های سعودی تحت پیگرد نباشند.

بازگشت سعد الحریری به بیروت، اولویت جریان المستقبل

همچنین منابع سرشناس جریان المستقبل تاکید کردند، اکنون بازگشت سعد الحریری به کشور و توضیح در مورد دلایل استفعا و چاره اندیشی برای آینده اولویت دارد.

این منابع تاکید کردند، هیچ یکی از اعضای جریان المستقبل نمی تواند قبول کند دلیل شعله ور شدن آتش فتنه شیعی- سنی در منطقه باشد؛ فتنه ای که المستقبل به ابزاری برای آن تبدیل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید