رضایت آذری جهرمی از خدمات اپراتورهای ایرانی در عراق

    کد خبر :143412

اپراتورهای ارتباطی ایران با وجود خلف وعده طرف عراقی و توقیف تجهیزات وای.فای ایران، خدمات خود را به زائران اربعین متنوع و حتی برخی نیز اقدام به ارائه سرویس رایگان کردند.
به گزارش  ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفتم آبان ماه امسال با بیان اینکه سه بخش داخلی، اپراتورهای عراقی و حاکمیت عراق در ارتباطات اربعین مدنظر است، اظهار کرد: در بخش داخلی ارتباطات با تعیین کارگروه مخصوص اربعین اقدام های زیادی انجام شده است و اکنون در این بخش با مشکل خاصی مواجه نیستیم.
وزیر ارتباطات به بخش دوم که خدمات ارتباطی بین دو کشور ایران و عراق است و همچنین تفاهم هایی که با طرف عراقی برای ارائه ارتباطات بدون مشکل به کاربران انجام شده است، اشاره کرد و افزود: بخش سوم حاکمیت عراق است که هنوز بازخورد مثبتی از طرف آنها ندیده ایم و همچنان در حال مذاکره هستیم تا تعرفه خدماتی راکه زائران اربعین دریافت می کنند، کاهش دهیم.
عضو هیات دولت به سفر اخیر خود به کشور عراق اشاره و خاطرنشان کرد: از طرف ایران آماده پایین آوردن تعرفه هستیم اما از طرف بخش خصوصی اپراتوری عراق و همچنین شرکت اتصالات عراق هنوز برای کاهش تعرفه ها وعده ای دریافت نکرده ایم.
آذری جهرمی به برخی انتقادها مبنی بر اینکه یک دقیقه مکالمه به آمریکا 700 ریال است اما مکالمه با عراق دقیقه ای چهار هزار ریال محاسبه می شود، گفت: ما سال گذشته نیز نرخ تعرفه را پایین آوردیم اما طرف عراقی با وجود قول هایی که داده بود، تعرفه را پایین نیاورد و همچنان پیگیر هستیم تا بازخورد مثبتی از عراق دریافت کنیم.
وی از آمادگی اپراتورهای ایرانی برای پرداخت هزینه خدمات رسانی به شرکت های عراقی خبر داد و گفت: با این وجود، سال گذشته به دلیل شکایت اپراتورهای عراقی از نصب تجهیزات وای فای در مسیر کربلا به نجف مجبور شدیم این ارتباطات را قطع کنیم.
وزیر ارتباطات اضافه کرد: امسال نیز از بابت اینکه در نصب تجهیزات مانعی از سمت عراق ایجاد نشود، اطمینان خاطر نداریم و به نظر می رسد که شبکه عراق در مسیر کربلا و نجف ظرفیت و کیفیت لازم را برای ارتباط رسانی به زائران ایرانی نداشته باشد اما در کربلا و نجف به نظر نمی رسد با مشکلی مواجه شویم.
چهاردهم آبان بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی به تلاش ها برای برقراری سرویس اینترنت وای – فای در مسیر نجف به کربلا اشاره کرد و نوشت: تجهیزات توسط مراکز امنیتی عراق توقیف شد.
با وجود خلف وعده طرف عراقی در ارائه خدمات مناسب در اربعین، اپراتورهای ایرانی در این زمینه سنگ تمام گذاشته و همه امکانات خود را بسیج کردند تا زائران برای ارتباط با عزیزان خود در داخل کشور با مشکلی مواجه نشوند.
اپراتورهای سه گانه تلفن همراه هر کدام به فراخور امکانات خود را در مرزها مستقر کردند و انواع و اقسام خدمات مورد نیاز را در اختیار زائران قرار دادند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با طراحی بالنی به نام بالن اینترنت تلاش کرد اینترنت رایگان در اختیار زائران قرار دهد.
شرکت مخابرات ایران نیز با بسیج امکانات خود تلاش کرد بهترین خدمات را به زائران ارائه دهد تا آنان در ارتباط با خانواده های خود با مشکل مواجه نشوند.
بیشتر اپراتورهای تلفن همراه کشورمان تخفیف‌های تا ۶۰ درصدی برای تماس زائران اربعین از خاک عراق به شماره‌های ایران درنظرگرفته‌اند اما در این بین برخی نیز هزینه این تماس ها را برای کاربران خود از خاک عراق به همه شماره‌های ایران (ثابت و همراه) رایگان کرده اند.
زائران اربعین حسینی برای استفاده از چنین مزیت های رایگانی کافی است بدون پرداخت هزینه‌ای برای خرید یا فعال سازی سیم‌کارت، نرم افزارهای ارتباطی را روی موبایل یا تبلت دارای سیستم‌عامل اندروید یا iOS نصب کرده و به راحتی با استفاده از امکان تماس بیرون برنامه (Call Out) با هر شماره‌ای در ایران به صورت رایگان تماس برقرار کنند.
تلاش اپراتورهای ثابت و سیار کشورمان برای رفع هرگونه مانع در مسیر ارتباطی زائران اربعین در خاک عراق با ایران به نتیجه رسیده است که نشانه آن ثبت 31 میلیون دقیقه مکالمه بین ایران و عراق ظرف دو هفته گذشته است؛ اکنون نیز وضعیت ارتباطی بین دو کشور به صورت پایدار برقرار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید