سفیر ایران از موکب ها و مراکز خدمات رسانی به زائران درکربلا بازدید کرد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ۹:۳۱
    کد خبر :143407

سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق طی دیروز و امروز در کربلا ونجف و مسیر پیاده روی نجف – کربلا از موکب ها و مراکز خدمات رسانی به زائران ایرانی بازدید کرد.

ایرج مسجدی در سفر به شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی، ضمن بازدید از موکب ها و مراکز خدمات رسانی به زائران اربعین، در چادر ویژه اربعین کنسولگری جمهوری اسلامی ایران نزدیک حرم مطهر در کربلا حضور یافت و از نزدیک در جریان روند خدمات رسانی به زائران ایرانی قرار گرفت.
وی در این بازدید ، ضمن گفت وگو با دست اندرکاران سرکنسولگری ایران در کربلا با برخی شهروندان ایرانی مراجعه کننده نیز گفت وگو کرد.
وی همچنین در برخی از موکب های ایرانی مستقر در کربلا حضور یافت و ضمن گفت وگو با دست اندرکاران، این موکب ها با برنامه ها و امکانات آنها برای اسکان و پذیرایی از زائران ایرانی و مشکلات مربوطه آشنا شد.
ایرج مسجدی که ریاست ستاد اربعین در عراق را برعهده دارد، صبح چهارشنبه همچنین در یک گشت هوایی از کربلا تا نجف از اصلی ترین مسیر راهپیمایی زائران در ایام اربعین بازدید کرد و اوضاع این شهر را از طریق هوایی مورد بررسی قرار داد.
وی در نجف نیز ضمن آشنایی با نحوه ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان از طرح های عمرانی در دست اقدام ستاد عتبات عالیات در این شهر طرح توسعه حرم امام علی (ع) بازدید کرد.
مسجدی پیش از این ، برای پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به زائران اربعین ، به سامرا حدودا 110 کیلومتری شمال بغداد رفت و سپس همان شب از کاظمین بازدید کرد.
به گزارش ایرنا،وی سپس یک سفر دوره ای به سه مرز زمینی میان ایران عراق شامل مهران، چذابه و شلمچه را آغاز کرد که این سفر و برنامه های بازدید آن حدود سه روز بطول انجامید .
رئیس ستاد اربعین در عراق طی این سفرها اوضاع و روند حرکت زائران را در مرز مهران ، با قاسم الاعرجی وزیر کشور عراق بطور مشترک مورد بررسی قرار داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید