دلار برای صدور روادید زائران اربعین حذف شد

    کد خبر :143344

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: به منظور ساماندهی سفر اربعین، با همکاری دولت ایران و عراق، دلار بابت صدور روادید حذف و پول ملی دو کشور جایگزین آن شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت کشور، مجید آقابابایی در دیدار «راجح الموسوی» سفیر عراق در تهران با بیان این مطلب افزود: این موضوع ساماندهی سفر اربعین را برای دو کشور تسهیل کرد، البتهما خواهان این هستیم که حذف دلار در تمام سال ادامه داشته و مختص ایام اربعین نباشد.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به تلاش‌های دولت عراق برای صدور روادید زائران ایرانی خواستار تدابیر امنیتی در داخل خاک عراق تا زمان بازگشت همه زوار ایرانی شد و تاکید کرد:باید بابت این تلاش‌ها از دولت عراق تشکر کنیم. امیدواریم این همکاری ها در طول سال مستمر ادامه یابد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین با تشکر از دولت عراق برای صدور روادید انفرادی تاکید کرد: اگر روادید الکترونیکی از سال آینده صادر شود، بسیاری از مشکلات صدور روادید برطرف خواهد شد.

آقابابایی درادامه با بیان این که بازگشایی مرز خسروی برای ایران و عراق دارای منافع است، تصریح کرد: امیدواریم با برطرف شدن ملاحظات دولت عراق، این مرز بازگشایی شود.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور همچنین از طرف عراقی خواست تدابیر امنیتی در داخل خاک عراق تا زمان بازگشت همه زوار ایرانی با قدرت ادامه داشته باشد.

** تقاضای ایران برای حذف دلار در تمام طول سال را به بغداد اعلام می‌کنم

راجح الموسوی سفیر عراق در تهران با بیان این که خدمت به زوار امام حسین(ع) را وظیفه خود می دانیم، گفت: موفقیت در برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین جز با همکاری دو کشور به دست نمی‌آمد. مدیریت دولت ایران نقش بسیار مهمی در موفقیت این مراسم داشت.

وی با اشاره به این که برای صدور روادید الکترونیکی همه تلاش خود را انجام می‌دهیم، اظهار داشت: تقاضای ایران برای حذف دلار در تمام طول سال را به بغداد اعلام می‌کنم. امیدوارم همان گونه که دلار در ایام اربعین حذف شد، در طول سال نیز حذف شده و پول ملی دو کشور جایگزین آن شود.

موسوی در پایان با اشاره به این که صدور روادید از امروز به پایان رسید، گفت:‌ از روز دوشنبه هفته بعد آماده صدور روادید عراق برای زوار ایرانی هستیم.

در این دیدار، مشکلات صدور روادید برای زائران پاکستانی نیز مورد بحث قرار گرفته و بر عزم دولت ایران و عراق برای حل مشکل این زائران نیز تاکید شد.

همچنین تاکید شد که برای برگزاری مراسم اربعین سال آینده از هم اکنون باید برنامه ریزی و همکاری دو کشور ایران و عراق آغاز و مشکلات امسال نیز برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید