هوای تهران و کلانشهرها آلوده تر می‌شود

    کد خبر :143330

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش نسبی دما و همچنین شرایط پایدار و سکون نسبی هوا در سه روز آتی گفت: طی سه روز آینده شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور مهیا خواهد شد.

تسنیم: احد وظیفه در گفت‌وگو با  پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: جریانات ناپایدار بارشی در ساعتهای آتی وارد کشور می‌شود و بخشهایی از شمال غرب کشور و سواحل غربی دریای خزر را در برمی‌گیرند.

وی افزود: با ورود این جریانات بارشی افزایش ابر، رگبارباران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی به همراه کاهش دمای حدود4 تا 6 درجه‌ای در استانهای شمال غرب و سواحل خزر ایجاد خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: طی روز پنجشنبه نیز بارشها علاوه بر شمال غرب و سواحل خزر، بخشهایی از غرب کشور را در برمی‌گیرد.

به گفته وظیفه، همچنین از روز پنج شنبه در استانهای مازندران و گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی نیز به‌تدریج کاهش دما حدود 2 تا 4 درجه و ابرناکی با بارش پراکنده باران رخ می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش نسبی دما و همچنین شرایط پایدار و سکون نسبی هوا در سه روز آتی اظهار کرد: طی سه روز آینده شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور مهیا خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سکون هوا و کاهش نسبی دما باعث آلودگی و کاهش کیفیت هوای کلانشهرها و به‌ویژه تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه می‌شود.

وظیفه شهرکرد با 2 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 36 درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 24 درجه بالای صفر رسید و طی دو روز آتی شاهد کاهش سه درجه‌ای دما در پایتخت خواهیم بود.

گفتنی است، طی روزهای اخیر کاهش نسبی دما و سکون هوا موجب افزایش غلظت آلاینده‌ها در کلانشهرها و به‌ویژه پایتخت شده است؛ تهران از دو هفته گذشته در شرایط ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید