مازنی: آمار توقیف آثار سینمایی به صفر برسد

    کد خبر :143225

رئیس کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه توقیف آثار سینمایی در سینمای ایران در قیاس با گذشته روند کاهشی داشته است، گفت: می‌توانیم این آمار را به صفر برسانیم.

احمد مازنی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره میزان توقیف آثار سینمایی، گفت: توقیف آثار سینمایی در سینمای ایران در قیاس با گذشته روند کاهشی داشته است و ما می‌توانیم با برقراری گفتمانی مشترک بین مسئولان ممیزی و هنرمندان این رقم را هم به صفر برسانیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر نگاه گیشه‌ای در سینمای ایران به حداقل برسد و تولید آثار فاخر و بامحتوا حتی در حوزه طنز در دستور کار هنرمندان قرار گیرد می‌توان به صفر شدن میزان فیلم‌های توقیفی امید داشت.

وی یادآور شد: البته طرح این موضوع به این معنی نیست که به اقتصاد سینما توجه نشود بلکه بالعکس توجه به اقتصاد سینما یکی از مهم‌ترین محورهایی است که سینماگران باید به آن توجه داشته باشند ولی مقصود این است که با نگاه نسبتا سازنده و مثبتی که در بخش سینمایی حاکم شده است اگر نخواهیم به هر قیمتی تماشاگر را به سینما بکشانیم می‌توانیم نرخ فیلم‌های توقیفی را به صرف برسانیم.

مازنی آمار فیلم‌های توقیفی در قیاس با فیلم‌های منتشر شده را بسیار ناچیز خواند و گفت: هرچند که حتی توقیف یک فیلم هم با توجه به صرف هزینه‌های مادی و معنوی درست نیست ولی گاهی تغییرات در یک فیلم از زمان صدور پروانه ساخت تا اخذ پروانه نمایش به قدری است نمی‌توان این دو را با یکدیگر مطابقت داد.

رئیس کمیته فرهنگی، هنری و رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: قاعدتا مسئولان سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چنانچه طرح و برنامه‌ای برای تغییر در روند اصول بازبینی فیلم‌ها و صدور پروانه نمایش دارند باید آن را با همکاری و نظر کمیسیون فرهنگی مجلس پیش ببرند و در این حوزه لازم است پیش از اجرای آن نظر هنرمندان و اهل فن نیز گرفته شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید