مقام ارشد روس: عملیات روسیه در سوریه به نظام تک قطبی جهان پایان داد

    کد خبر :143043

ونیامین پوپوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در روابط با سازمان همکاری اسلامی گفت که عملیات نیروی هوافضای روسیه به نظام تک قطبی جهان (مورد ادعای آمریکا) پایان داد.

پروفسور ونیامین پوپوف سفیر پیشین مسکو در سازمان همکاری اسلامی و مدیر مرکز مشارکت تمدن های دانشگاه روابط بین الملل مسکو وابسته به وزارت خارجه روسیه گفت: آغاز عملیات نیروی هوافضای روسیه در سوریه برای سرکوبی تروریست ها نقطه عطفی بود که به نظام تک قطبی جهان پایان داد.
پوپوف که سالها سفیر روسیه در یمن، لیبی و تونس بوده روز چهارشنبه در میزگردی سیاسی، روز سی ام ماه سپتامبر سال 2015 روز آغاز عملیات هوافضای روسیه در سوریه را نقطه عطف مهمی خواند.
وی افزود: چرا این تاریخ آغازگر مرحله ای جدید در منطقه خاورمیانه و کل جهان است، زیرا از این تاریخ نظام تک قطبی جهان پایان یافت.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در روابط با سازمان همکاری اسلامی خاطرنشان کرد: عملیات هوافضای روسیه در سوریه از گسترش دامنه بحران در سوریه جلوگیری و امکان هجوم گسترده تروریست ها به کشورهای عربی و اروپایی را از بین برد.
آمریکا مدعی نظام تک قطبی جهان است که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 مطرح شده و بر اساس آن، واشنگتن در امور بین المللی یکجانبه رفتار و تصمیم گیری می کند و به سازمان ملل و شورای امنیت نیز نقشی برای تایید تصمیمات آمریکا و متحدان غربی این کشور داده می شود.
روسیه از مهر ماه سال 94 به درخواست دمشق در سوریه عملیات ضدتروریستی اجرا می کند.
در این مدت در جریان عملیات نیروی هوافضای روسیه 28 هزار تروریست کشته شده اند و ارتش سوریه توانسته 92 درصد خاک این کشور را از کنترل تروریست ها خارج کند.
به گزارش ایرنا،گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه، کارزاری را در این کشور به راه انداختند که باعث شد دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل شوند و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی غرب برای مقابله با دولت سوریه استفاده کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید