واشنگتن‌پست: پیروزی روحانی در انتخابات ایران تضمین شده نیست

    کد خبر :14302

روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در گزارشی به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران که قرار است 19 ماه مه (29 اردیبهشت‌ ماه) برگزار شود اشاره کرد و نوشت که گرچه «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کنونی ایران در نظرسنجی‌ها پیشتاز است اما پیروزی وی تضمین شده نیست.

در این گزارش تحت عنوان، رئیس‌جمهور ایران نبرد سنگینی را برای پیروزی مجدد در انتخابات در پیش روی خود دارد، آمده است، روحانی بعد از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری 2013 قصد داشت از طریق برجام، ایران را از انزوای ناشی از تحریم‌های بین‌المللی خارج کند اما رشد اقتصادی کساد ایران، جدیت دولت وی برای چنین اقدامی را کاهش داد.

«علیرضا نادر» تحلیلگر اندیشکده «رند» در واشنگتن اعلام کرد: «فرصت خوبی وجود دارد که روحانی مجدداً بعنوان رئیس‌جمهور ایران برگزیده نشود زیرا بسیاری از مردم ایران اجباری برای شرکت در انتخابات و رأی‌ دادن به وی نمی‌بینند».

وی در ادامه افزود: «برای میانگین افراد، توافق هسته‌ای واقعاً یک ناامیدی بزرگ بوده است. در خصوص مزایای اقتصادی، میانگین افراد در ایران، پیشرفت چندانی (در زمینه اقتصادی) مشاهده نکردند. تولیدات نفت به سطح قبل از تحریم‌ها بازگشته است اما این مسئله در حقیقت به ایجاد مشاغل در ایران منجر نشده است».

واشنگتن‌پست ادامه داد که چالشگر اصلی روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایران، «ابراهیم رئیسی» است که مبارزات انتخاباتی وی بر پایه ملی‌گرایی پوپولیستی است.

بنا بر این گزارش، یکی دیگر از رقبای روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، «محمدباقر قالیباف» شهردار تهران است که در مبارزات انتخاباتی خود گفته است که تحت نظارت وی، 5 میلیون شغل ایجاد خواهد شد.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست، حامیان روحانی تأکید دارند که رئیسی و قالیباف وعده‌های دروغین می‌دهند اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که وجهه روحانی در افکار عمومی دچار مشکل شده است.

«الکس واتانکا» یکی از اعضای ارشد اندیشکده «خاورمیانه» در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری ایران گفته است که روحانی با توجه به خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ و عدم توجه به پرداخت یارانه به فقرا، در واقع خود را تحت فشار قرار داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید