صیدانلو: کاری ارزشمند و ملی در حال انجام است/ پیست فرمول 1 در آستانه بهره برداری+عکس

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ۱۳:۰۵
    کد خبر :142938

رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، از پروژه فراملی سرزمین ایرانیان و از آخرین مراحل آماده سازی اولین پیست فرمول ۱ کشور و همچنین سایر بخش های مربوط به ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی دیدن کرد.

به گزارش بازتاب و به نقل از روابط عمومی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، محمود صیدانلو، ضمن حضور در مجتمع سرزمین ایرانیان و بازدید چندین ساعته از بخش‌های مختلف با مسئولان این پروژه بزرگ در خصوص آخرین وضعیت آن به بحث و تبادل نظر پرداخت و انجام آن را یک کار ارزشمند و ملی در راه خدمت به مردم قلمداد کرد. رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی آمادگی این فدراسیون را برای هرگونه کمک و پیشنهاد برگزاری مسابقات بین المللی و منطقه ای در پروژه های مربوط به این ورزش را به مسئولان این پروژه داد.

صیدانلو همچنین در این بازدید گفت و گوهایی نیز با موتورسواران کراس و اتومبیلرانان آفرود حاضر در تمرینات دیروز ورزشکاران این دو رشته اشت.

مختصات جغرافیایی پروژه

شهر سرزمین ایرانیان، مجموعه‌ای به وسعت ۱۴۰۰ هکتار می‌باشد که در جنوب‌غربی استان تهران و در نزدیکی شهر‌ پرند واقع شده است.ر این مجموعه بزرگ برای زندگی، ورزش‌ و تفریح، تاسیس شده است و شامل ۲۴ کاربری مختلف خواهد بود تا در آینده نزدیک مورد استفاده عموم‌ مردم با سلیقه‌های مختلف قرار بگیرد.

مجموعه سوارکاری، دهکده چوگان، دهکده گلف و پارک‌آبی از بخش‌های مختلف “دهکده المپیک شهر ایرانیان” هستند که در آن برای رشته‌های محبوب ورزشی مانند فوتبال نیز مکانی پیش بینی شده است و کار راه اندازی آن‌ها به زودی آغاز خواهد شد تا در آینده برای برگزاری‌ اردوهای ورزشی، مورد استفاده تیم‌های ملی قرار بگیرند.

پیست فرمول یک در آستانه بهره برداری

یکی از این کاربری‌ها، پیست فرمول ۱ آن خواهد بود که در آستانه تکمیل شدن است و به زودی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیست به ۴ سکتور تقسیم و در طراحی آن از تجربه ساخت ۶ پیچِ ۶ پیست بزرگ جهان استفاده شده تا جذابیت‌هایش بیشتر شود.

پیست فرمول ۱ ایرانیان، دارای ۱۶ مسیر مختلف است که با در نظر‌ گرفتن حالت رفت و برگشت، به ۳۲ مسیر تبدیل می‌شود. همچنین از این پیست می‌توان به صورت همزمان برای سه مورد مسابقه، آموزش و تست گیری، استفاده کرد. برای ساخت این‌ پیست، ۷۵هزار متر مربع آسفالت ریزی شده است و ۱۶۵هزار مترمربع آسفالت دیگر به آن اضافه خواهد شد. علاوه بر این ۳۲۰هزار متر مربع برای این‌ پیست شن‌ریزی شده است. در پیست فرمول ۱، مکان‌هایی برای برپایی کمپ تیم‌هایی مسابقه دهنده نیز در نظر گرفته شده است.

از دیگر نکات مثبت در مهندسی پیست فرمول یک ایران دو طرفه بودن آن است. غلاوه بر این این پیست قابلیت تبدیل شدن به ۱۶ پیست مختلف را دارد که با توجه به دو طرفه بودنش این تعداد تا ۳۲ پیست معکوس قابل طراحی است. از دیگر ویژگی‌ها که این پیست را می‌تواند در زمره بهترین‌ها در نوع خود قرار دهد قابلیت تبدیل شدن آن به سه پیست مختلف است که در یک زمان می‌تواند میزبان تیم‌های حرفه‌ای و آماتور و آموزشی باشد.

پیست‌های آفرود، باگی، اِی‌تی‌وی، کارتینگ و‌ موتور کراس شهر ایرانیان به بهره برداری رسیده و خانواده‌های ایرانی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

احیای ورزش های آبی

در کنار این شهر تفریحی – ورزشی، رودخانه‌ شوری وجود دارد که قرار است احیا شود تا برای ورزش‌های آبی مورد استفاده قرار بگیرد. در شهر سرزمین ایرانیان یک باند پرواز نیز احداث خواهد شد تا برای ورزش‌های هوایی مورد استفاده قرار بگیرد.

سرزمین ایرانیان که یک منطقه آزاد تجاری محسوب می‌شود، برای امور توریستی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به همین منظور قسمتی از این شهر برای احداث ویلاهای توریستی در نظر گرفته شده است. شرکت‌های بزرگ اروپایی، مدیران این مجموعه را در ساخت و تکمیل آن همراهی می‌کنند.

موسوی: پروژه ما یک طرح فراملی است

سیدمحمد موسوی مدیر و مالک مجموعه اتومبیلرانی ایرانیان در مورد اخذ مجوزهای بین المللی گفت: مراحل اخذ مجوزهای بین المللی این پیست توسط فدراسیون ایران و مشاوران بین المللی در حال پیگیری است تا در آینده میزبان مسابقات قاره‌ای، جهانی، فرمول یک و موتو چی‌پی باشد.

وی افزود : پروژه ما یک طرح فرا ملی است که در شرایط اقتصادی موجود، هیچکس به آن فکر هم نمی‌کند. ما برای آغاز به کار این طرح، حدود 600 مجوز گرفتیم و 19 مشاور خارجی و 29 مشاور داخلی با ما همکاری کردند.

نخستین پیست فرمول دوطرفه جهان

او ادامه داد: پیست ما، نخستین پیست فرمول یک دوطرفه جهان است و همین موضوع می‌تواند بهانه‌ای باشد تا بزرگان F1 جهان به ایران بیایند. ما 75 هزار متر مربع برای پیست، 165 هزار متر برای ایمنی پیست، آسفالت ریزی کرده‌ایم. پیست استاپ نیز بزرگتر از حد معمول ساخته شده و می‌تواند به نمایشگاه اتومبیل تبدیل شود. در این منطقه‌ آزاد تجاری، 1000 پارکینگ برای اعضا طراحی شده که می‌توانند اتومبیل‌های خود را در آن و با شرایط فیزیکی ایده‌‌آل، نگهداری کنند. به این ترتیب شما می‌توانید یک فراری مدل 2011 را که اخیراً 9 میلیارد تومان قیمت گذاری شده با 300 میلیون تومان سوار شوید و از حداکثر قدرت آن لذت ببرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید