نامه اعتراضی ایران به ادعای سعودی ها به سازمان ملل ارسال شد

    کد خبر :142934

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت، ادعاهای سعودی ها علیه کشورمان را بی اساس دانست و خواستار فشار جامعه بین المللی به عربستان برای خودداری از تهدید به زور دیگران شد.

در نامه روز سه شنبه غلامعلی خوشرو، دولت جمهوری اسلامی ایران قویا ادعاها و اتهام های بی اساس و بی پایه مقام های سعودی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرده و آن را اظهاراتی مخرب، تحریک آمیز و در تناقض آشکار با بند 4 ماده 2 منشور ملل متحد در ممنوعیت تهدید به توسل به زور دانسته است.
در ادامه نامه آمده است: این اظهارات تحریک آمیز مقام های سعودی هدفی جز فرافکنی و انحراف افکار عمومی از تجاوز جنایتکارانه عربستان علیه یمن ندارد. این اقدام به هیچ وجه برطرف کننده مسئولیت بین المللی این کشور در ارتکاب جنایات جنگی و نقض حقوق بین الملل بشردوستانه نخواهد بود.
خوشرو افزود: با اقدام اخیر ائتلاف به رهبری عربستان برای بستن تمامی مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی به یمن بیش از پیش و به ویژه در پرتو شیوع وبا و قحطی، وضعیت فاجعه بار انسانی در این کشور وخیم تر شده است. جامعه جهانی باید عربستان سعودی را برای تمامی این جنایات مسئول بشناسد.
وی ادامه داد: پس از بیش از 2 سال و نیم حملات کور و قتل عام مردم بی گناه یمن، اکنون دولت سعودی و متحدانش بایستی درک کرده باشند که یمن راه حل نظامی ندارد. جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده ، راه حل بحران یمن تنها از طریق فرایند سیاسی با مشارکت تمامی گروه ها و گفت و گوهای یمنی ـ یمنی امکان پذیر است.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل تصریح کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران خواستار صلح و ثبات در کشورهای منطقه بوده و منافع خود را در تضمین ثبات تمامی همسایگان به ویژه کشورهای منطقه خلیج فارس تعریف کرده است.
خوشرو در این نامه تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران بار دیگر خواستار خویشتنداری و در پیش گرفتن عقلانیت، به جای تحریک و تهدید است که می تواند به گسترش بیشتر بی ثباتی در این منطقه آشوب زده منجر شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا،وی با بیان این که عربستان سعودی باید ملزم به رعایت حقوق بین الملل، اهداف و اصول منشور ملل متحد و خودداری از تهدید یا توسل به زور علیه دیگران شود، از دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت خواسته است تا این نامه به عنوان سند رسمی شورای امنیت ملل متحد ثبت و منتشر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید