خشم آمریکا از روسیه پس از دیدار لاوروف با ترامپ

    کد خبر :14289

در این عکس ها طی نشستی در کاخ سفید، ترامپ در حالی که با لاوروف دست می دهد لبخند می زند و در کنار آنها نیز «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن ایستاده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: دولت آمریکا بار دیگر خودش را روز پنج شنبه در پی انتشار عکس های خاصی از دیدار غیرعلنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در وضعیت بدی گرفتار دیده است.

در این عکس ها طی نشستی در کاخ سفید، ترامپ در حالی که با لاوروف دست می دهد لبخند می زند و در کنار آنها نیز «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در واشنگتن ایستاده است.

به این دیدار این گونه نگریسته می شود که یک دستاورد دیپلماتیک بزرگ برای کرمیلن است زیرا لاوروف روی فرش قرمز مورد استقبال قرار گرفت آن هم فقط پس از گذشت چند ماه از اعمال تحریم های واشنگتن علیه روسیه به دلیل دخالت احتمالی اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016.

برخی از دیپلمات ها روز گذشته-پنج شنبه- این پرسش را مطرح کردند که چه دلایلی وجود داشته است که رئیس جمهور آمریکا با استقبال از مسئولان روسی موافقت کند و این افتخاری است که معمولا برای رؤسای کشورها محفوظ است.

دولت آمریکا متهم به تبانی میان افراد نزدیک به ترامپ با مسئولان روس از جمله کیسلیاک برای تقویت پیروزی ترامپ بر «هیلاری کیلنتون» رقیب اش شده است و ایالات متحده آمریکا اکنون سه تحقیق درباره این موضع را انجام می دهد.

بدین ترتیب انتشار این عکس ها این تصور را به وجود می آورد که روسیه پیروزی دیپلماتیک به دست آورده است.«مایکل مکفول» سفیر سابق ایالات متحده در مسکو گفت«تبریک به همکاران برای دستیابی به این عکس ها، ضربه کاری بود».

وزارت خارجه روسیه این عکس را در پایگاه اینترنتی «فلیکر» منتشر کرد و «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در صفحه خود در فیس بوک نوشت که « طرف آمریکایی نخواسته است که این عکس ها منتشر نشود».

ظاهرا کاخ سفید تلاش می کند که همه چیز را طبیعی جلوه دهد و «ساره  ساندرز» سخنگوی کاخ سفید گفت که «این مساله کاملا طبیعی است که ترامپ با وزیر خارجه روسیه دیدار کند».

لیکن برخی مسئولان کاخ سفید احساس عصبانیت می کنند و کار روس ها را خیانت در اعتماد می دانند و تصریح کردند که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه خواستار انجام دیدار میان وزیرش و ترامپ به عنوان اقدام مشابه دیدار پوتین با«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا کرده بود.

کاخ سفید اعلام کرد که روس ها به مسئولان آمریکایی اطلاع دادند که یک عکاس روس در زمان دیدارها حضور دارد و این گونه به تلویح گفته شده است که عکس هایی که گرفته می شود برای آرشیو است و نه برای انتشار فوری.

لیکن زمانی که عکس ها در جهان و از طریق رسانه روسی منتشر شد، کاخ سفید عصبانی شد زیرا به این باور رسید که فریب خورده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید