اورژانس اجتماعی در 140 شهر در سال جاری راه اندازی شد

    کد خبر :14286

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: راه‌اندازی اورژانس اجتماعی یکی از بهترین اقدامات در زمینه آسیب‌های اجتماعی است.

حبیب ‌ اله مسعودی فرید در اولین همایش ملی آسیب ‌های اجتماعی در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی توجه به کودکان است، تصریح کرد: دولت‌ها می‌بایست برای رشد و نمو ابتدایی کودکی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای ارتقای سلامت کودکان در تمامی زمینه‌ها، سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه باید روی توانمندی مغزی کودکان سرمایه‌گذاری شود، افزود: این سرمایه‌گذاری سبب رشد فردی کودکان می شود و آنها در برخورد با مسائل اجتماعی تصمیم درستی می‌گیرند.

مسعودی فرید با بیان اینکه راه‌اندازی اورژانس اجتماعی یکی از بهترین اقدامات در زمینه پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی است، افزود: در سالجاری اورژانس اجتماعی در 140 شهر کشور راه‌اندازی می‌شود که سه شهر آن در استان اردبیل قرار دارند.

محمد خیراندیش، کارآفرین در زمینه نقش فضای کسب و کار در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز گفت: ریشه آسیب ‌های اجتماعی ناشی از مسائل اجتماعی است.

وی با بیان اینکه بیکاری منجر به فقر و مهاجرت منجر به حاشیه نشینی می‌شود، اضافه کرد: مسائل اجتماعی به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم بندی شده و مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

خیر اندیش با بیان اینکه چهار راهکار برای آسیب ‌های اجتماعی داریم، افزود: مطالعات جامعه شناسی، آموزش مهارت‌های اجتماعی، رفع بیکاری و تربیت اسلامی چهار راهکار پیشنهادی ما در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید