برخی فکر می‌کنند با شعارهای کپی‌برداری شده می‌توانند یک شبه رابین‌هود شوند/ رقیب روحانی تحریم انتخابات است

    کد خبر :14260

بعد از ارسطو، آقای جلیلی بیشترین استدلال منطقی را دارد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب رقیب روحانی در انتخابات را تحریم آن دانست و گفت: ما باید مردم را مجاب کنیم که رقیب روحانی نه قالیباف است نه رییسی. اینها روی هم رای سی درصد شرکت کنندگان در انتخابات را بیشتر ندارند.

مصطفی تاج‌زاده در همایش هم‌اندیشی اعضای حزب اتحاد ملت در شرق تهران، اولین خواست مردم را امنیت در جامعه دانست و به توضیح شرایط چهار سال گذشته کشور نسبت به منطقه جنگ زده پرداخت و گفت: همین الان کسانی هستند که فکر می‌کنند اگر جنگ شود و تحریم شود به نفع ما است. آقای جلیلی گفته «اینها می‌گویند ما باشیم جنگ بر می‌گردد پس معلوم است دست این افراد با دشمن در یک کاسه است که وقتی هستند جنگ نیست». بعد از ارسطو، آقای جلیلی بیشترین استدلال منطقی را دارد. از نظر او همه صلح‌طلبان دستشان با دشمن در یک کاسه بوده است. در حالی که در آمریکا جنگ‌طلبان خواستار برهم زدن برجام هستند و در ایران هم طیف تندرو به دنبال برهم زدن برجام هستند.

او افزود: در انتخابات جناحی که می‌داند آرای او سقف دارد و مردم هرچه کمتر شرکت کنند به نفع آنها است، خواستار عدم مشارکت هستند. در خارج هم دشمنان ایران می‌گویند هرچه مشارکت پایین‌تر باشد دنیا را راحت می‌توان علیه این افراد بسیج کرد. در زمان آقای خاتمی، جرج بوش ایران را محور شرارت خواند ولی هیچ اجماعی علیه ایران شکل نگرفت. عکس آن  در دولت قبل بود. هر بار نخست وزیر اسراییل آمریکا رفت، یک قطعنامه علیه ایران صادر شد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: مقامات ایرانی در دولت قبل که به آمریکا می‌رفتند، بعد از برگشتن می‌گفتند بهترین مذاکرات صورت گرفته است. در آن هشت سال یک بار هم کسی نتوانست در مطبوعات، دیپلماسی کشور را نقد کند. آقای جلیلی مذاکره کننده بود اما یک بار هم در طول هشت سال، رادیو و تلویزیون با او مصاحبه نداشت.

او افزود: در کشور یک عده عملا و نظراً خواهان بازگشت خود جنگ یا سایه جنگ هستند . آقای میرکاظمی یکی از مسئولان ستاد آقای رییسی خواهان محاکمه ظریف شده است. ما در مقابل این جریان هستیم.

تاج‌زاده ادامه داد: چندی پیش پروفسور عباسی می‌گفت ما نیرو تربیت کردیم که در خاک آمریکا علیه تاسیسات آنها اقدام کنند. ما فقط هزینه حرف‌های این افراد را می‌دهیم. مانند بمب اتم که ما فقط تبلیغات می‌کردیم در حالی که در کشور فتوای رهبری بر حرام بودن این کار بوده است. اگر مشی امنیتی ایران بر مبنای حرام بودن بمب نبود که به برجام نمی‌رسیدیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد: مدیریت اجرایی باید هزینه‌ها را کاهش دهد. در مورد  امنیت اقتصادی،  من زمانی که در زندان بودم مشاهده می‌کردم که نگهبان‌ها دایم در مورد خرید دلار و ارز حرف می‌زنند چون ارزش ریال دایم کاهش پیدا می‌کرد. امروز خیلی از ما دیگر از قیمت جدید دلار نمی‌پرسیم. از سال ۸۸ تا سال ۹۲ ، ۲۰۰ تا ۴۰۰ درصد قیمت کالاها افزایش داشت اما در سال ۹۲ تا ۹۶ ، ۵۰ درصد بود. هیچ کدام از نامزدها با وجود طرح آرزوهایشان به جای برنامه اما یک بار نگفته‌اند ما از دولت روحانی در مهار تورم بهتر عمل خواهیم کرد چراکه ما امروز آرامش اقتصادی داریم.

او با بیان اینکه معمولا دولت‌هایی که امنیت برقرار می‌کنند حقوق و آزادی‌ها را از ملت می‌گیرند، یادآور شد: این بار ما بین امنیت و آزادی جمع زده‌ایم. حتی از منظر امنیت عمومی که در سه دهه گذشته خوب بوده این دولت از دولت قبل هم بهتر عمل کرده چون دانشمند هسته‌ای ما ترور نشده است. هیچ کدام از این کاندیدها نمی‌تواند بگویند ما سایه جنگ را بهتر از این دولت از کشور بر می‌داریم.

او به وعده دو و نیم برابر شدن درآمد کشور از سوی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: یک اقتصاددان پیدا نشده که دو برابر و نیم شدن درآمد کشور را تایید کند. ما در ۳۷ ساله گذشته متوسط رشدمان ۲.۵ درصد بوده این آقا ادعا می‌کند باید ۲۵ درصد باشد. از این جهت این‌ها از ۲.۵ فاکتور گرفتند و فقط می‌گویند درآمد را بالا می‌بریم.

تاج‌زاده تاکید کرد: اگر روحانی هیچ نداشت باز هم به خاطر امنیت باید به او رای می‌دادیم. هرچه منطقه امن تر باشد به نفع ما است. به خصوص اینکه همه ما مسلمان هستیم.

معاون وزیر کشور دولت اصلاحات در ادامه به بحث توسعه اشاره کردو افزود: در زمینه توسعه از مشروطه تا کنون گفتمان برتر ایران اندیشه پیشرفت و ترقی است و دولتی نیست که بگوید نمی‌خواهم تعداد بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها را افزایش دهم. این گفتمان غالب است. اختلاف در این است که این توسعه سخت افزاری باشد یا نرم افزاری هم  باشد. آیا ما در کنار ساخت اماکن باید آمورش شهروندی و مشارکت هم داشته باشیم یا خیر. در اولی همه مشترک هستند اما در دومی اختلاف نظر داریم. یک عده تقدم توسعه سیاسی بر اقتصادی و یک عده می‌گویند تقدم در کار نیست و باید متوازن باشد.

او با اشاره به بیانات رهبری درباره توجه به آرا و نظرات ملت گفت:‌ پس از تاکیدات مکرر رهبری درباره دموکراسی، شاهد هستیم که افکار داعشی در کشور در حال رفتن به انزوا است. کسانی که می‌گویند ما پیرو قرآنی، قانون اساسی نمی‌خواهیم دیگر نمی‌توانند نمود داشته باشند.

تاج‌زاده تصریح کرد: امروز از نامزدی باید حمایت کرد که به توسعه پایدار اعتقاد دارد و حداقل ملتزم و متوجه است. ما در دل افراد نیستیم که بفهمیم چه فکر می‌کنند. در سیاست باید به عملکرد افراد نگاه کرد. بعضی از این جناح ها با لفظ توسعه هم مشکل دارند و می‌گویند بگو پیشرفت. اینها کسانی هستند که آخرین تکنولوژی‌های شنود را از غرب می‌خرند اما نسبت به همه مفاهیم غربی حساسیت دارند.

او با بیان اینکه کشور ما و منطقه از لحاظ اقتصادی با مشکل مواجه هستند، اظهار کرد:  ما نیاز به سرمایه گذاری داخلی و خارجی و جلب دانش ایرانیان خارج از کشور داریم. کسانی که هنوز ایرانی بودن برایشان مهم است. ما دولتی نیاز داریم که بتوانیم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طللب تاکید کرد: ما باید مردم را مجاب کنیم که رقیب روحانی نه قالیباف است نه رییسی. اینها روی هم رای سی درصد شرکت کنندگان در انتخابات را بیشتر ندارند. رقیب روحانی تحریم است. کسانی است که می‌گویند با انتخابات فقط رژیم مشروع می‌شود و اینها با هم فرقی ندارند.

او با بیان اینکه تمام تلاش جناح مقابل یاس مردم است، اظهار کرد: در انتخابات ما دو لشکر با هم چالش می‌کنند تا دیگری را مایوس کنند. آنها می‌گویند شما چه بیایید چه نیایید کار دست ماست و شما ول معطل هستید. ما هم می‌گوییم ما آمده‌ایم شما را مایوس کنیم.

او ادامه داد: گفت‌وگوی تمدن‌های آقای خاتمی باعث شد ما پنج سال نرخ رشد دو رقمی پشت سر هم داشته باشیم. آرامش آن زمان در اقتصاد اثر گذار بود. امروز مگر ما چه کار خاصی برای توریسم کردیم؟ همین آرامش جامعه سبب حضور توریست‌ها  شده است. همچنان که در ترکیه این اتفاق افتاد. وقتی بفهمیم اقتصاد ما باید متکی بر توریسم باشید باید ملزومات آن را فراهم کنیم.

او با بیان اینکه امروز هر تحولی باید پایدار باشد، اظهار کرد: این امر نباید با امید بستن به خارجی‌ها همراه باشد چراکه خارجی‌ها هر موقع در جایی دخالت کردند به ویژه در منطقه ما، جز جنگ و تباهی چیزی نداشته است. با انفعال هم چیزی درست نمی‌شود.

تاج‌زاده گفت:‌ برخی افراد فکر می‌کنند با شعارهای کپی‌برداری شده می‌توانند یک شبه رابین هود شوند ولی این ملت متکثر فقط با پذیرش همدیگر و مشارکت همه در امور می‌تواند موجب ساختن و توسعه کشور شود.

او ادامه داد:  باید تحریم و تردید را که رقیب اصلی ماست قانع کنیم. انتخابات در زندگی خصوصی و عمومی ما تاثیر دارد. برخی حکم می‌دهند کنسرت نباید باشد. در حالی که جامعه پویا هم کنسرت می‌خواهد، هم نوحه، هم مداحی و هم جشن. زندگی غیر از این معنایی ندارد.  باید سعی کنیم آینده خوبی برای مردم خود رقم بزنیم.

تاج‌زاده به بحث انتخابات شوراها اشاره و آن را هم مهم ارزیابی کرد و گفت:  امیدوارم فقط یک لیست از اصلاح طلبان بیاید چرا که هر جا شکست خوردیم از تشتت بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید