افزایش اختلاف ها در جامعه مدرسین بر سر خبر حمایت این تشکل از رئیسی / آیت الله فاضل لنکرانی: من هم در جلسه رای گیری حضور نداشتم، اما اسم مرا هم برخلاف واقع نوشته اند

    کد خبر :14213
چندین روز پس از اعلام حمایت جامعه مدرسین از حجت الاسلام رئیسی، چهره های ارشد و بنیانگذاران این تشکل، یکی پس از دیگری، حمایت خود از کاندیدای «جمنا» را تکذیب کردند.
آیت الله ابراهیم امینی که از بنیاگذاران جامعه مدرسین است، نخستین فردی بود که حمایت خود از رئیسی را تکذیب کرد. فرزند آیت الله امینی در این باره گفت: آیت الله امینی در مورد حمایت از نامزد خاصی در انتخابات ریاست جمهوری هنوز اعلام موضع نکرده است. اخیرا فهرستی با عنوان حمایت اعضای جامعه مدرسین از یک نامزد در انتخابات پیش رو در فضای مجازی ارائه شده که نام آیت الله امینی در آن بود که مورد تایید نیست. آیت الله امینی خود از بنیانگذاران جامعه مدرسین بوده ولی هم اکنون عضو این جامعه نیستند و در جلسات آن شرکت نمی کنند.
آیت الله مسعودی خمینی نیز از دیگر اعضای ارشد جامعه مدرسین نیز حمایت خود از رئیسی را تکذیب و از روحانی حمایت کرده است. وی گفت: در جلسه ای که نبودم به دروغ حمایت من را از فلان نامزد انتخابات اعلام می کنند. از آقایان دیگر(برخی اعضای جامعه مدرسین) هم سئوال کردم گفتند در جلسه جامعه مدرسین نبودند؛ متعجب هستم چه دروغی، من که در جریان کار نبودم ولی اسامی بنده و برخی آقایان را در حمایت از نامزدی نوشتند؛ این کارها چه معنا دارد. سالهاست در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شرکت نمی کنم. حمایت من از یک نامزد انتخاباتی در آن جلسه دروغ بوده و در این خصوص هم چیزی را در حمایت از کسی امضا نکرده ام.
وی همچنین طی بیانیه ای که برای «انتخاب» ارسال شده، از روحانی حمایت کرد. در این بیانیه آمده است: «لذا اینجانب علی رغم آنکه مایل به اظهار نظر علنی نبودم و همواره بر این باورم که ملت بصیر ایران به خوبی بر جو سازی ها و ادعاهای بی مبنا آگاهی دارد لکن به حکم احساس وظیفه دینی انقلابی و ملی خود ضمن احترام به سایر کاندیداهای محترم حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر روحانی که شخصیتی ارزنده و انقلابی و یار دیر آشنای امام و رهبری و دارای تجربه چهار ساله ریاست جمهوری می باشد را به عنوان کاندیدای اصلح اعلام می نمایم. امید است ملت بزرگ ایران همچون گذشته با مشارکت گسترده و همتی استوار،  برگ زرین دیگری در کارنامه درخشان ایران اسلامی بیفزاید.»
بعلاوه، آیت الله فیض لاهیچی که از اعضای قدیمی جامعه مدرسین است نیز حمایت از رئیسی را تکذیب کرده است. وی طی اطلاعیه ای اعلام کرد که «در جلسه‌ی شورای عالی جامعه مدرسین تنها در باره‌ی کاندیداها و حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی بحث و گفت‌وگو صورت گرفت، اما آنچه به عنوان اطلاعیه‌ی شورای عالی جامعه مدرسین منتشر شده و مدعی رأی اکثریت قاطع حاضران در حمایت از یک کاندیدای مشخص است، دقیق و قرین به واقع نیست.»

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی نیز امروز حمایت خود از رئیسی را رد کرد. وی که از اعضای جامعه مدرسین است، امروز گفت: تأکید می‌کنم کسی نگوید فلانی از شخص خاصّی حمایت می‌کند، حتی در مورد آنچه که به عنوان جامعه محترم مدرسین هم نوشته شده باید بگویم بنده در جلسه رأی‌گیری حضور نداشتم، اما بر خلاف واقع در این نوشته‌‌‌های فضای مجازی اسم مرا هم نوشته‌‌‌اند!
آیت الله فاضل لنکرانی افزود: در یک جلسه‌ قبل از آن به آقایان عرض کرده بودم که فقط ملاکات را بگوئید، وارد مصداق نشوید، شأن روحانیت بالاتر از این است. بالاتر عرض کنم یک وقتی از یکی از بزرگان جامعه مدرسین نقل شد که رهبری معظم انقلاب در یک جلسه‌ای که با جامعه مدرسین داشتند اینطور فرمودند که من نمی‌دانم شأن جامعه مدرسین هست که وارد مصداق در قضیه انتخابات ریاست جمهوری بشود یا نه؟ من در همان جلسه به آقایان گفتم که مگر شما فرمایش رهبری را فراموش کرده‌اید؟
وی گفت: باز بزرگان ما، مراجع ما همین تأکید را داشته‌اند، مرحوم والد ما به اعضای محترم جامعه مدرسین همین مطالب را مکرر فرموده بودند، مراجع دیگر هم فرموده بودند، اینها نه برای این بود که یک طرف را بگیرند و یک طرف را نگیرند، شأن حوزه بالاتر از این است و ما می‌خواهیم حوزه حفظ شود.
0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید