هر ایرانی خارج از کشور 5 بیمار را برای درمان به ایران بیاورد

    کد خبر :142088

معاون امور کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه گفت: وزارت امور خارجه از ورود گردشگران سلامت و بیماران خارجی برای درمان به کشور حمایت می کند، ظرفیت بزرگی در این بخش وجود دارد و هر ایرانی مقیم خارج از کشور می تواند 5 بیمار خارجی را در سال برای درمان به ایران بیاورد.

حسن قشقاوی روز سه شنبه در همایش گردشگری سلامت در وزارت بهداشت افزود: وضعیت خدمات پزشکی در ایران خوب است و از نظر کیفیت خدمات درمانی تفاوت چندانی با کشورهای پیشرفته نداریم، ممکن است فقط از نظر برخی تجهیزات به علت تحریم ها کمبودهایی وجود داشته باشد اما ظرفیت بزرگی برای جذب بیمار خارجی داریم که هنوز به درستی از آن استفاده نکرده ایم.
وی گفت: 6 میلیون ایرانی خارج از کشور داریم، اگر هر ایرانی بتواند در سال 5 بیمار خارجی را برای درمان به ایران بیاورد، حداقل 30 میلیون گردشگر به ایران می آیند و این یک تحول بزرگ در کشور خواهد بود در حالی که اکنون سالانه حداکثر 5 میلیون گردشگر خارجی به ایران می آیند که بیشترشان هم گردشگر زیارتی بودند.
قشقاوی افزود: گردشگری سلامت فقط درمان در بیمارستان نیست و می تواند به خدمات طبیعت گردی و کسب آرامش هم توسعه پیدا کند، وزارت امور خارجه از رشد تعداد گردشگران سلامت به کشور حمایت می کند و قیمت ویزا برای این توریست ها نصف محاسبه می شود.
وی گفت: کشورهای دیگر سالهاست برای رشد گردشگری سلامت برنامه دارند، کشور ترکیه بسیار در این زمینه پیشرفت کرده است، حتی کشور کوچکی مانند سنگاپور سالی 200 تا 300 هزار گردشگر سلامت دارد و حتی فیلیپین که کیفیت خدمت درمانی آن بالانیست از ما جلو افتاده است.
قشقاوی اضافه کرد: حضور بین المللی پزشکان ایران در همایش های خارجی کمرنگ است باید بیشتر شود، پزشکان باید ارتباطات بین المللی خود را افزایش دهند، هنر ایمیل زدن به خارج در بین پزشکان باید بیشتر شود، باید تحرکات جامعه پزشکی برای معرفی توانمندی و مهارتهای ایران در حوزه سلامت بیشتر به دنیا معرفی شود تا بتوانیم عقب ماندگی گذشته را جبران کنیم و در رقابتی که در این حوزه وجود دارد، عقب نمانیم.
معاون وزیر امور خارجه گفت: به طور کلی گردشگری بعد از صنعت نفت و گاز و خودروسازی سومین صنعت پول ساز دنیاست و رونق آن در ایران در تمام زمینه ها از جمله گردشگری سلامت می تواند به پویایی اقتصادی و رشد اقتصاد کشور کمک کند.
وی افزود: در کشور ما یک ظرفیت بزرگ برای گسترش گردشگری حلال وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم، حتی در کشورهای اروپایی نیز رستوران هایی که مشروب سرو نمی کنند یا گوشت حلال با ذبح اسلامی سرو می کنند، شلوغ تر هستند و مشتریان بیشتری دارند و ما نیز باید از این ظرفیت به خصوص برای جذب گردشگران مسلمان استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا،قشقاوی گفت: در عین حال با ورود و خروج گردشگران به کشور و اخلاق و برخورد خوب با آنان می توانیم هویت صلح طلب و مهربان ایرانیان و امنیت کشور را بیش از گذشته به دنیا معرفی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید