جدیدترین اخبار
۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۷ اجتماعی کد خبر :142028

هوشمندسازی چراغ‌ های راهنمایی در شرق تهران

شهرداری شرق تهران از نصب سنسورهای هوشمند روان سازی ترافیک در تقاطعات خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، بیشترین گلایه هایی که در تهران از مردم شنیده می شود درباره گره خوردگی ترافیک به خصوص در تقاطع هایی است که عموما دارای بار عبور و مرور زیادی است.

طرحهای مختلفی برای کاهش ترافیک در این مناطق اجرا شده و یکی از مهمترین اقداماتی که مدیریت شهری برای روان سازی ترافیک در این معابر انجام می دهد، هوشمندسازی چراغ های راهنمایی در تقاطع هاست که با توجه به بار ترافیکی معابر، چراغ ها را تحت کنترل درمی آورد.

در این رابطه رئیس اداره فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ از نصب سنسورهای (شناساگر) هوشمند روان سازی ترافیک در تقاطع های خیابان طالقانی، بهار و شریعتی، طالقانی با هدف تشخیص عبور وسایل نقلیه خبر داد.

یحیی سرلکی با اعلام این مطلب به سرویس مشکلات مردم گفت: این سنسورهای (شناساگرهای) بی‌سیم به گونه‌ای طراحی شده است که پس از افزایش تعداد خودروهایی که پشت چراغ راهنما (قرمز) در انتظار هستند جهت باز شدن مسیر به سبز شدن فرمان می‌دهد.

او با تاکید بر نصب این سنسورها بعد از چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطعات مذکور، گفت: تا پیش از این سنسورها قبل از چراغ راهنمایی و رانندگی نصب می شد اما ما درنظر داریم تا این سنسورها را بعد از چراغ نصب کنیم تا از افزایش بار ترافیکی در تقاطعات مذکور کاسته شود.

رئیس اداره فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ با اشاره به اینکه سنسورهای بی‌سیم بدون استفاده از کابل قادر هستند ۳ تا ۵ سال بدون نیاز به شارژ یا تعویض به عملکرد خود ادامه دهند، گفت: شناساگرها در حکم چشم های سیستم کنترل سازگار با ترافیک عمل می کنند و عملکرد مناسب چراغ عمدتاً بستگی به کیفیت طراحی و عملکرد آنها دارد. از شناساگرها هم برای تشخیص وسایل نقلیه و هم برای تشخیص عابران پیاده استفاده می شود.

او در پایان یادآور شد: شناساگرهای سیستم هوشمند این قابلیت را دارند که در صورتی که سرفاصله وسایل نقلیه از مقدار مشخصی افزایش یابد عبور وسایل نقلیه را برای فاز دیگری از تقاطع مجاز می نمایند و یا در صورتی که طول صف رویکردی از تقاطع به مقدار مشخصی برسد عبور برای آن رویکرد مجاز می شود.

به گفته سرلکی از این شناساگرها به منظور اندازه گیری حجم تردد، سرعت و چگالی می توان استفاده کرد و همچنین به حساسیتی که این شناساگر ها دارند، حضور وسایل نقلیه در رویکردهای تقاطع قابل شناسایی است.

وبگردی

روی خط خبر

  • تصمیمی که خوانندگان زن را خانه‌نشین خواهد کرد!
  • تندیس‌های ۳۰۰ میلیون تومانی که به سرقت رفت
  • تأکید استاندار تهران بر همکاری همه دستگاه ها در تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل
  • کرملین: هیچ اقدامی در راستای دیدار پوتین و ترامپ انجام نشده است
  • قاسمی: آمریکا در جایگاه دخالت در امور قانونی دیگر کشورها نیست
  • هماهنگی و اهتمام سه قوه برای حل مشکلات مردم
  • توسعه در غرب کارون معطل خارجی‎ها نمی‎ماند
  • اعتیاد زنانه از نوع لاغری!
  • دست‌درازی به بانک مرکزی راه جبران عدم تعادل در بودجه شده بود
  • واکنش اتحادیه‌اروپا به قصاص قاتل خیابان پاسداران
  • موسسه حقوقی خلیج فارس: آمریکا از برائت شیخ علی سلمان مطلع است
  • ۹۳ درصد ایرانی‌ها می‌توانند مسابقات جام‌جهانی را تماشا کنند
  • انتقاد عبدی از نامه مذاکره با آمریکا
  • امدادرسانی هلال‌احمر گیلان به سه مصدوم و ۹ کودک
  • ترکیدن مخزن ۳۰ هزار لیتری گازوئیل در سد شهر بیجار
  • معاون اقتصادی و تئوریسین اقتصادی دولت: «توهم گرانی» موجب گرانی می‌شود
  • جهانگیری: در دوره گذشته، شاهد مفاسد اقتصادی کلان به بهانه دور زدن تحریم‌ها بودیم
  • کاهش ۲۴ هزار تومانی قیمت سکه طرح جدید
  • درج هولوگرام استاندارد روی بسته‌بندی قارچ‌ خوراکی اجباری می‌شود
  • انتقاد سازمان بازرسی به وزارت صنعت
  • تازه ترین خبرها از جدیدترین کنسرت “امید حاجیلی”
  • مناطق آزاد باید باراندازهای صادراتی شوند
  • تبلیغات هنجارشکن در سینما/وقتی بازیگران خود را قربانی گیشه می‌کنند
  • کاهش نرخ بیکاری در ترکیه
  • آرین منش: تریبون نمازجمعه سخنگوی همه مردم مشهد نیست
  • پرونده طوسی خروجی مشخصی در کمیسیون اصل ۹۰ نداشت
  • مصطفی کواکبیان:به روحانی گفتم همشهری عزیز! بجنب/ عملکرد دولت به پای اصلاح طلبان نوشته نشود
  • قابلیت جدید روی آیفون، حتی تیم کوک را نیز به وجد آورده است
  • وزارت بهداشت تا هفته آینده درباره اعزام دختران شین‌آبادی به خارج از کشور اعلام نظر می‌کند
  • شوک بزرگ برای گروه “پالت” /دو عضو مهم از گروه جدا شدند