جدیدترین اخبار
۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۷ اجتماعی کد خبر :142028

هوشمندسازی چراغ‌ های راهنمایی در شرق تهران

شهرداری شرق تهران از نصب سنسورهای هوشمند روان سازی ترافیک در تقاطعات خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، بیشترین گلایه هایی که در تهران از مردم شنیده می شود درباره گره خوردگی ترافیک به خصوص در تقاطع هایی است که عموما دارای بار عبور و مرور زیادی است.

طرحهای مختلفی برای کاهش ترافیک در این مناطق اجرا شده و یکی از مهمترین اقداماتی که مدیریت شهری برای روان سازی ترافیک در این معابر انجام می دهد، هوشمندسازی چراغ های راهنمایی در تقاطع هاست که با توجه به بار ترافیکی معابر، چراغ ها را تحت کنترل درمی آورد.

در این رابطه رئیس اداره فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ از نصب سنسورهای (شناساگر) هوشمند روان سازی ترافیک در تقاطع های خیابان طالقانی، بهار و شریعتی، طالقانی با هدف تشخیص عبور وسایل نقلیه خبر داد.

یحیی سرلکی با اعلام این مطلب به سرویس مشکلات مردم گفت: این سنسورهای (شناساگرهای) بی‌سیم به گونه‌ای طراحی شده است که پس از افزایش تعداد خودروهایی که پشت چراغ راهنما (قرمز) در انتظار هستند جهت باز شدن مسیر به سبز شدن فرمان می‌دهد.

او با تاکید بر نصب این سنسورها بعد از چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطعات مذکور، گفت: تا پیش از این سنسورها قبل از چراغ راهنمایی و رانندگی نصب می شد اما ما درنظر داریم تا این سنسورها را بعد از چراغ نصب کنیم تا از افزایش بار ترافیکی در تقاطعات مذکور کاسته شود.

رئیس اداره فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ با اشاره به اینکه سنسورهای بی‌سیم بدون استفاده از کابل قادر هستند ۳ تا ۵ سال بدون نیاز به شارژ یا تعویض به عملکرد خود ادامه دهند، گفت: شناساگرها در حکم چشم های سیستم کنترل سازگار با ترافیک عمل می کنند و عملکرد مناسب چراغ عمدتاً بستگی به کیفیت طراحی و عملکرد آنها دارد. از شناساگرها هم برای تشخیص وسایل نقلیه و هم برای تشخیص عابران پیاده استفاده می شود.

او در پایان یادآور شد: شناساگرهای سیستم هوشمند این قابلیت را دارند که در صورتی که سرفاصله وسایل نقلیه از مقدار مشخصی افزایش یابد عبور وسایل نقلیه را برای فاز دیگری از تقاطع مجاز می نمایند و یا در صورتی که طول صف رویکردی از تقاطع به مقدار مشخصی برسد عبور برای آن رویکرد مجاز می شود.

به گفته سرلکی از این شناساگرها به منظور اندازه گیری حجم تردد، سرعت و چگالی می توان استفاده کرد و همچنین به حساسیتی که این شناساگر ها دارند، حضور وسایل نقلیه در رویکردهای تقاطع قابل شناسایی است.

وبگردی

روی خط خبر

  • اولین فروشگاه بدون فروشنده آمازون شروع به کار کرد
  • مصاحبه با رئیس جمهور، دریغ از اندکی زیبایی شناسی
  • تلگرام در خدمت “حکمرانی خوب”
  • گریم متفاوت بازیگر “پایتخت” در فیلم جدیدش/عکس
  • علی شمخانی: امکان مذاکره مجدد در مورد برجام تحت هیچ شرایطی وجود ندارد
  • عفرین برای ترکیه و کرد‌ها چه اهمیتی دارد؟
  • آیا ایده ظریف کارساز است؟
  • آغاز آزمایش خودروهای خودران «وایمو» در آتلانتا
  • بنگاه‌های ایرانی و چالشی به نام «مدیریت علمی»
  • سهم بانوان در ناوگان تاکسیرانی تهران عادلانه نیست
  • وجود توتون‌های آغشته به مواد اعتیادآور
  • واکنش به فروش غیرقانونی بلیت‌های جشنواره فجر
  • کشف اختلاس میلیاردی در یک شعبه بانکی
  • سوالات گفت‌وگوی تلویزیونی با روحانی، سطحی، پیش پا افتاده و غیرمعقول بود / فقط وقت تلویزیون، مردم و رییس‌جمهور را گرفتند که چند منتقد و مخالف راضی شوند
  • “کارن همایونفر” پرکارترین آهنگساز فجر ۳۶
  • مدیریت قبلی شهری پرخرج و غیرمنطقی بود/ لزوم ایجاد تحول در نظام مالی شهری
  • افزایش ظرفیت نیروگاه‌های کشور
  • کاندیدای ریاست‌جمهوری مصر به جعل سند متهم شد
  • اسرائیل شورای حقوق بشر سازمان ملل را به “جانبداری” متهم کرد
  • چرخش آمریکا علیه کُرد‌ها ظرف ۹ روز!
  • خروج آمریکا از توافق هسته‌ای به خروج فرانسه نیز منجر خواهد شد
  • “قهوه‌خانه‌ها” از شمول اماکن عمومی مستثنی نشوند
  • بهره گیری از کانون قدرتمند ورزشکاران و هنرمندان برای جلب اعتماد و کمک بیشتر به مردم
  • احتمال جهش ۵۰درصدی قیمت مواد پروتئینی
  • مجوز رهبری برای اعتبار ۱۵۰میلیون دلاری مقابله با ریزگردها
  • زیباکلام: آقای روحانی گویی با یک مشت بچه صحبت می‌کند!
  • نبرد بزرگ در عفرین
  • توزیع ۲۴۰۰ میلیاردی در حوزه دارو، بزودی
  • آزمایش فالکون هوی، سنگین‌ترین موشک تاریخ متوقف شد
  • گزارش گاردین از مشهد: اینجا دژ مستحکم اصولگرایان است!