جدیدترین اخبار
۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۷ اجتماعی کد خبر :142028

هوشمندسازی چراغ‌ های راهنمایی در شرق تهران

شهرداری شرق تهران از نصب سنسورهای هوشمند روان سازی ترافیک در تقاطعات خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، بیشترین گلایه هایی که در تهران از مردم شنیده می شود درباره گره خوردگی ترافیک به خصوص در تقاطع هایی است که عموما دارای بار عبور و مرور زیادی است.

طرحهای مختلفی برای کاهش ترافیک در این مناطق اجرا شده و یکی از مهمترین اقداماتی که مدیریت شهری برای روان سازی ترافیک در این معابر انجام می دهد، هوشمندسازی چراغ های راهنمایی در تقاطع هاست که با توجه به بار ترافیکی معابر، چراغ ها را تحت کنترل درمی آورد.

در این رابطه رئیس اداره فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ از نصب سنسورهای (شناساگر) هوشمند روان سازی ترافیک در تقاطع های خیابان طالقانی، بهار و شریعتی، طالقانی با هدف تشخیص عبور وسایل نقلیه خبر داد.

یحیی سرلکی با اعلام این مطلب به سرویس مشکلات مردم گفت: این سنسورهای (شناساگرهای) بی‌سیم به گونه‌ای طراحی شده است که پس از افزایش تعداد خودروهایی که پشت چراغ راهنما (قرمز) در انتظار هستند جهت باز شدن مسیر به سبز شدن فرمان می‌دهد.

او با تاکید بر نصب این سنسورها بعد از چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطعات مذکور، گفت: تا پیش از این سنسورها قبل از چراغ راهنمایی و رانندگی نصب می شد اما ما درنظر داریم تا این سنسورها را بعد از چراغ نصب کنیم تا از افزایش بار ترافیکی در تقاطعات مذکور کاسته شود.

رئیس اداره فنی و مهندسی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۷ با اشاره به اینکه سنسورهای بی‌سیم بدون استفاده از کابل قادر هستند ۳ تا ۵ سال بدون نیاز به شارژ یا تعویض به عملکرد خود ادامه دهند، گفت: شناساگرها در حکم چشم های سیستم کنترل سازگار با ترافیک عمل می کنند و عملکرد مناسب چراغ عمدتاً بستگی به کیفیت طراحی و عملکرد آنها دارد. از شناساگرها هم برای تشخیص وسایل نقلیه و هم برای تشخیص عابران پیاده استفاده می شود.

او در پایان یادآور شد: شناساگرهای سیستم هوشمند این قابلیت را دارند که در صورتی که سرفاصله وسایل نقلیه از مقدار مشخصی افزایش یابد عبور وسایل نقلیه را برای فاز دیگری از تقاطع مجاز می نمایند و یا در صورتی که طول صف رویکردی از تقاطع به مقدار مشخصی برسد عبور برای آن رویکرد مجاز می شود.

به گفته سرلکی از این شناساگرها به منظور اندازه گیری حجم تردد، سرعت و چگالی می توان استفاده کرد و همچنین به حساسیتی که این شناساگر ها دارند، حضور وسایل نقلیه در رویکردهای تقاطع قابل شناسایی است.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • سهمیه روز اول پیش فروش ایران خودرو چه تعداد بود
  • نتانیاهو: به عملیات نظامی برای مقابله با حضور نظامی ایران در سوریه ادامه می‌دهیم
  • هشدار روسیه نسبت به آزمایش‌های بیولوژیک آمریکا در گرجستان
  • سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا: منافقین جایگاهی در ایران ندارند
  • هشدار به خریدران ارز: احتمال ضرر کردن‌تان بالاست/ قیمت واقعی دلار ۸ یا ۹ هزار تومان است
  • زمان سخنرانی روحانی در سازمان ملل اعلام شد
  • پیام سردار سلیمانی به آمریکا: اگر حشدالشعبی و مقاومت عراق را هدف بگیرید، در‌های جهنم را به‌روی‌تان باز میکنیم
  • واکنش روحانی به جمله ترامپ که وی را مردی “دوست داشتنی” خطاب کرد
  • واکنش روحانی به توییت ترامپ
  • کانادا آماده پیوستن به مذاکرات آمریکا و مکزیک در خصوص نفتا است
  • رأی عدم‌اعتماد پارلمان سوئد به نخست‌وزیر
  • ناکامی یورش مزدوران به «الجوف»/ هلاکت شماری از عناصر مزدور
  • گوترش و اردوغان دیدار کردند
  • ارزیابی سفیر ترکیه از آخرین تحولات منطقه و روابط آنکارا ـ واشنگتن
  • سکه طرح قدیم ۵۰هزار تومان گران شد
  • نتانیاهو: اسراییل به عملیاتهای خود در سوریه ادامه می‌دهد
  • وقوع آتش سوزی گسترده در لندن
  • مرکل: هنوز مشخص نیست لندن در مذاکرات «برگزیت» به دنبال چیست!
  • جزئیات قیمت خرده‌فروشی کالاهای اساسی
  • بورس ۵۹۹۳ واحد رشد کرد
  • بخش‌خصوصی عراق در دوره تحریم کنار ایران می‌ماند
  • امتناع کرملین از افشای شرایط ارسال اس-۳۰۰ به سوریه
  • چین با فروش تسلیحات آمریکائی به تایوان مخالفت کرد
  • تحصیل ۳۰۰۰ کودک کار و خیابان در مراکز پرتو
  • اطلاعیه پارس خودرو در خصوص تاخیر درتحویل انواع رنو ساندرو
  • محیط زیست هیچ جایگاهی در تصمیم‌گیری درباره مسائل آبی کشور نداشته است
  • خانه “فروغ فرخزاد”ثبت ملی شد
  • حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی بالاتر از نرخ تورم است
  • گفت و گویی خواندنی با بازیگر خوش صدای ایرانی
  • آتشفشان دماوند به این زودی‌ها فعال نمی‌شود