مراسم بزرگداشت روز سازمان ملل

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۴:۰۵
    کد خبر :142000

مراسم بزرگداشت هفتاد و دومین سالروز تاسیس سازمان ملل متحد روز سه شنبه در کتابخانه ملی برگزار شد.

گری لوئیس، هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، طی سخنانی در مراسمی که به مناسبت «بزرگداشت روز سازمان ملل متحد» در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد، با خیر مقدم به حضار و مقامات حاضر در مراسم گفت: این پنجمین مراسمی است که افتخار دارم در ایران در آن حاضر باشم.

وی گفت: سازمان ملل وظیفه دارد به کشورها برای دستیابی به توسعه پایدار کمک کند، در ایران نیز چنین وظیفه ای داریم. ما باور داریم که اگر برنامه توسعه ملی مصوب مجلس اجرا شود می توانند فقر را کاهش دهد، بهداشت ارتقا دهد و مسایل زیست محیطی را حل کند.

لوئیس افزود: با مقامات ایران برای کمک در زمینه چهار محور اصلی طی پنج سال آتی توافق کردیم: محیط زیست؛ بهداشت؛ اقتصاد دمقاومتی و کنترل مواد مخدر.

این مقام سازمان ملل اضافه کرد: به نظر من آینده ما مستحکم است، اما مساله این است که دستاوردهای گذشته را بررسی کنیم. طی پنج سال اخیر ما پیشرفتهای زیادی داشتیم.

لوئیس با اشاره به پایان مدت ماموریت خود در تهران گفت که سالهای ماموریت وی در جمهوری اسلامی ایران حرفه‌ای‌ترین دوران تجربه کاری وی است که همواره در یادش خواهد ماند.

به گزارش تسنیم،وی گفت: هرجا بروم، ایران و یادش همواره با من خواهد بود، وی به طور خاص به تجربیات خود از شهر زیبای کاشان، کرمان، صدای اذان در صبحگاهان، صدای سه‌تار، تجربیات و مشاهدات خود از حضور مادران و خواهران شهدای دفاع مقدس در بهشت زهرا، مساله دریاچه ارومیه، آثار تاریخی اطراف شیراز همچون نقش رستم و تخت جمشید، پذیرایی موزه‌های تهران از وی و همسرش و جانبازان شیمایی به عنوان بخشی از تجربیات گرانقدر و فراموش نشدنی خود اشاره کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید