اولین گفتگوی رسانه‌ ای بارزانی پس از استعفا

    کد خبر :141882

رهبر حزب دموکرات کردستان عراق در اولین گفتگوی رسانه ای خود پس از استعفا، علیه آمریکا موضع گیری کرد.
مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق و رئیس سابق منطقه کردستان عراق در اولین گفتگوی رسانه ای خود بعد از برگزاری همه پرسی سوم مهرماه اقلیم کردستان عراق با یک رسانه آمریکایی اعلام کرد: در روابط خود با آمریکا تجدید نظر خواهیم کرد.

 

به گزارش ایرنا، بارزانی در گفت وگو با رادیو ان.پی.آر آمریکا با اعلام این مطلب گفت: به دنبال برگزاری همه پرسی انتظار این را داشتیم که مرزها را به روی ما ببندند و اقدامات تند اقتصادی علیه ما در پیش بگیرند، اما هرکز فکر نمی کردیم عراق به ما حمله نظامی بکند.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه آمریکا از عراق در مقابل اقلیم حمایت کرد قطعا اقلیم نیز در روابط خود با آمریکا تجدید نظر خواهد کرد.

مسعود بارزانی در این گفتگو که در رسانه های کرد عراقی نیز بازنشر یافت تاکید کرد که روابط کردها با آمریکا بعد از همه پرسی بشدت آسیب دیده است.

به گفته رهبر حزب دمکرات کردستان عراق مواضع روس ها از آمریکایی ها در قبال اقلیم بسیار بهتر بود.

همه پرسی اقلیم کردستان عراق در سوم مهرماه سال جاری علیرغم مخالفت های داخلی و خارجی به اصرار مسعود بارزانی برگزار شد که باعث سردشدن روابط اقلیم با کشورهای منطقه و جهان از یک سو و حضور ارتش عراق در مناطق مورد منازعه بخصوص کرکوک از سوی دیگر شد.

بارزانی در اولین پیام ویدیویی خود نیز که همزمان با کناره گیری از قدرت بود از آمریکا در حمایت از ارتش عراق بشدت انتقاد کرد.

این درحالی است که بسیاری از ناظران بر این باورند که بارزانی همه پرسی جدایی طلبانه در کردستان عراق را با حمایت صریح اما پیش پرده دولت آمریکا انجام داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید