جدیدترین اخبار
۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۳ فرهنگی و هنری کد خبر :141869

«سرخ و سیاه» رونمایی می‌شود

کتاب «سرخ‌وسیاه»، مجموعه‌ای از آگهی‌های تبلیغاتی دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ که به تازگی منتشر شده است، رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، این کتاب مجموعه‌ای است از ماندگارترین و درخشان‌ترین آثار تبلیغاتی دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ شمسی؛ دوره‌ای که برخی آن را دوره‌ طلایی تبلیغات ایران می‌دانند. این کتاب که در آبان سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات سیته به چاپ رسیده، طی مراسمی با حضور اهالی صنعت تبلیغات و گرافیک رونمایی خواهد شد.

«سرخ‌وسیاه» مجموعه‌ای است شامل ۲۵۰ اثر که از میان چندصد اثر به‌جامانده از سال‌های آغازین صنعت تبلیغات در ایران انتخاب شده‌اند. در این کتاب که چیدمان و صفحه‌بندی آن به دست رضا عابدینی صورت گرفته، تلاش شده است با گردآوری آثار چهره‌هایی چون آلکس گورگیز، نظام مرتضوی، مجید بلوچ، مرتضی کاتوزیان، مرحوم حسن نوری و عبدالله فرادی، به طریقی به نسل پیش‌رو تبلیغات و گرافیک ایران ادای دین شده باشد.

 

مراسم رونمایی کتاب «سرخ‌وسیاه» در روز جمعه ۱۹ آبان، از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در نگارخانه‌ «سهراب» برگزار می‌شود. همزمان با این مراسم، نمایشگاهی نیز از اصل آثار این نسل پیش‌رو طراحی و تبلیغات در همین نگارخانه افتتاح خواهد شد و بازدید آن به مدت دو هفته برای عموم آزاد خواهد بود.

در نوشته پشت جلد کتاب «سرخ‌وسیاه» آمده است: کتاب «سرخ‌وسیاه» مجموعه‌ای از نمونه‌ آگهی‌های تبلیغاتی نسلی است که پایه‌گذار تبلیغات نوین در ایران بودند؛ نسلی پیش‌رو نسبت به زمان خود و خالق برخی از ماندگارترین و درخشان‌ترین آگهی‌های تبلیغاتی.

مجموعه آگهی‌های این کتاب متعلق به دوران اوج و رونق تبلیغات تجاری در ایران در سال‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ شمسی است، دوره شکوفایی تبلیغات.

آژانس‌های تبلیغاتی معتبر آن دوران از جمله فاکویا، کانون آگهی زیبا، سیته و… کانون‌های حرفه‌ای کار و رقابت هنرمندان و طراحان چیره‌دست تبلیغات بودند که هر یک با سبک و سیاق خود، افق‌های جدید را در عرصه تبلیغات تجاری ایران در آن دوران گشودند.

چرا سرخ‌وسیاه؟

آگهی‌های انتخاب‌شده در این کتاب مربوط به دوره‌ای است که تبلیغات چاپی در روزنامه‌ تنها با دو رنگ سرخ یا همان قرمز و سیاه به چاپ می‌رسیده و انتخاب این نام اشاره‌ای است به محتوای آن و برای کامل شدن در توضیح آن نوشتیم:«سه دهه تبلیغ به روایت سیته».

وبگردی

روی خط خبر

  • سفر بارزانی به تهران؛ بیم و امید کردها
  • روایت زیباکلام از بازی خطرناک علیه روحانی
  • اروپا چگونه برجام را حفظ می‌کند؟
  • ناجا از شهرداری تهران شکایت کرد: قرارداد میلیاردی با شهرداری سابق در زمان انتخابات غیرواقعی است
  • عماد افروغ: زنگ خطر جابجایی خادم و مخدوم در ایران به صدا در آمده!/ اعتماد میان قدرت سیاسی و مدنی، ضامن سلامت سیاسی کشور است
  • عراقچی: ایده برخی از اروپایی‌ها دادن امتیاز غیربرجامی به ترامپ برای نگه داشتن او در برجام است
  • ردیف بودجه موسسه آیت‌الله مصباح حذف نشده / ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی حذف شد که امیدوارم در صحن علنی بازگردد
  • کنسرت گروه محبوب “ماکان بند” در محلی متفاوت
  • چرا عربستان، ترکیه را خطرناکتر از ایران می‌داند؟
  • شلیک موشک بالستیک انصارالله به پادگان وابسته به مزدوران هادی در تعز
  • آقای بازیگر از فصل ۴ “شهرزاد” گفت
  • برنامه ریزی جدی برای نابرابری‌ها در روستاها و شهرهای کوچک
  • تیلاپیا مضر نیست/ به خاطر قزل‌آلا ممنوع کردیم
  • اجازه نمی‌دهیم برخی جریان‌ها هزینه آشوب را کم کنند
  • رئیس جمهور به چالش «رشیدپور» جواب می‌دهد؟
  • علی مطهری: انتشار فیلمی از جلسه خبرگان رهبری مسئله مهمی نبود/ اینکه مردم از مباحثات مجلس خبرگان آگاه شوند امر مثبتی است
  • رمزگشایی از شرط و شروط ترامپ برای «برنامه موشکی ایران» /کارشناس مسائل نظامی: موشک های ایران دفاعی است نه تهاجمی
  • هر ایرانی باید تنها یک دفترچه بیمه داشته باشد
  • وقتی مادری ار روی فقر مجبور می شود فرزند خود را به دیگری واگذار کند!
  • خداحافظی «لیسانسه‌ها» از تلویزیون
  • تأکید معاون شهردار تهران بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت
  • توضیحات پلیس درباره خبر آتش سوزی در شهرداری
  • ۱۵ سال طراحی نیسان در اروپا
  • کارمندان و کارگران کمپانی مرسدس بنز در سال۱۸۹۷
  • همان «پنج نفری» که توانایی بر هم زدن بازار ارز را دارند، رئیس بانک مرکزی کنید!
  • صادرات زعفران ۳۳ درصد بیشتر شد
  • دلیل ممنوعیت واردات تیلاپیا حمایت از تولید داخل اعلام شد
  • حذف کاغذ از فرایند مالیاتی
  • واکنش ایران به ادعاهای عادل الجبیر
  • برنامه ترکیه برای کاهش وابستگی به واردات