جدیدترین اخبار
۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۳ فرهنگی و هنری کد خبر :141869

«سرخ و سیاه» رونمایی می‌شود

کتاب «سرخ‌وسیاه»، مجموعه‌ای از آگهی‌های تبلیغاتی دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ که به تازگی منتشر شده است، رونمایی می‌شود.

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، این کتاب مجموعه‌ای است از ماندگارترین و درخشان‌ترین آثار تبلیغاتی دهه‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ شمسی؛ دوره‌ای که برخی آن را دوره‌ طلایی تبلیغات ایران می‌دانند. این کتاب که در آبان سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات سیته به چاپ رسیده، طی مراسمی با حضور اهالی صنعت تبلیغات و گرافیک رونمایی خواهد شد.

«سرخ‌وسیاه» مجموعه‌ای است شامل ۲۵۰ اثر که از میان چندصد اثر به‌جامانده از سال‌های آغازین صنعت تبلیغات در ایران انتخاب شده‌اند. در این کتاب که چیدمان و صفحه‌بندی آن به دست رضا عابدینی صورت گرفته، تلاش شده است با گردآوری آثار چهره‌هایی چون آلکس گورگیز، نظام مرتضوی، مجید بلوچ، مرتضی کاتوزیان، مرحوم حسن نوری و عبدالله فرادی، به طریقی به نسل پیش‌رو تبلیغات و گرافیک ایران ادای دین شده باشد.

 

مراسم رونمایی کتاب «سرخ‌وسیاه» در روز جمعه ۱۹ آبان، از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در نگارخانه‌ «سهراب» برگزار می‌شود. همزمان با این مراسم، نمایشگاهی نیز از اصل آثار این نسل پیش‌رو طراحی و تبلیغات در همین نگارخانه افتتاح خواهد شد و بازدید آن به مدت دو هفته برای عموم آزاد خواهد بود.

در نوشته پشت جلد کتاب «سرخ‌وسیاه» آمده است: کتاب «سرخ‌وسیاه» مجموعه‌ای از نمونه‌ آگهی‌های تبلیغاتی نسلی است که پایه‌گذار تبلیغات نوین در ایران بودند؛ نسلی پیش‌رو نسبت به زمان خود و خالق برخی از ماندگارترین و درخشان‌ترین آگهی‌های تبلیغاتی.

مجموعه آگهی‌های این کتاب متعلق به دوران اوج و رونق تبلیغات تجاری در ایران در سال‌های ۳۰، ۴۰ و ۵۰ شمسی است، دوره شکوفایی تبلیغات.

آژانس‌های تبلیغاتی معتبر آن دوران از جمله فاکویا، کانون آگهی زیبا، سیته و… کانون‌های حرفه‌ای کار و رقابت هنرمندان و طراحان چیره‌دست تبلیغات بودند که هر یک با سبک و سیاق خود، افق‌های جدید را در عرصه تبلیغات تجاری ایران در آن دوران گشودند.

چرا سرخ‌وسیاه؟

آگهی‌های انتخاب‌شده در این کتاب مربوط به دوره‌ای است که تبلیغات چاپی در روزنامه‌ تنها با دو رنگ سرخ یا همان قرمز و سیاه به چاپ می‌رسیده و انتخاب این نام اشاره‌ای است به محتوای آن و برای کامل شدن در توضیح آن نوشتیم:«سه دهه تبلیغ به روایت سیته».

Ad

روی خط خبر

  • راه‌اندازی ۲۲ خط «اتوبوس مدرسه» برای اولین بار
  • چرا شبکه‌های اجتماعی شما را افسرده می‌کنند؟
  • ۱۴ معاون و مدیری که باید از وزارت کار بروند
  • اتهامات عجیب کریمی قدوسی به دو عضو کابینه
  • اجناس محتکران هنوز وارد بازار نشده است/ به زودی قیمت‌ها می‌شکند
  • بنزین در ایران؛ ارزان‌تر از اسپانیا و گران‌تر از فرانسه
  • ادامه همکاری شرکت‌های کره‌ای با ایران/کره به نفت ایران وابسته است
  • عاشورا؛ منطق عملی چگونه زیستن/ خاورمیانه از کف آمریکا رفته است
  • از سوی ایران، درخواستی برای ملاقات با ترامپ مطرح نشده
  • فردا؛ پایان طرح تابستانی پلیس در جاده‌ها
  • اعلام ممنوعیت‌های ترافیکی رژه هفته دفاع مقدس در جنوب تهران
  • فعالیت شبانه پرسنل سازمان پسماند برای رفت و روب شهر در ماه محرم
  • ساعات کاری کارمندان در دو هفته اول مهرماه شناور شد
  • وام‌های بی‌اثر مَسکن/ کاهش ۵۰ درصدی سهم مسکن از کل تسهیلات بانکی
  • فشارهای کاخ سفید نمی‌تواند روابط پارلمانی ایران وعراق راتخریب کند
  • بارش باران در ۵ استان / گرد و غبار در راه تهران و ۶ استان دیگر
  • تدوینگر «مخمصه» مایکل مان درگذشت
  • ریابکوف: آمریکا با تحریم روسیه با آتش بازی می‌کند
  • گزارش خدمات امداد و نجات هلال احمر در تاسوعا و عاشورا
  • از «کریستوفر نولان» تجلیل می‌شود
  • احتمال تولید دوباره «سینما و دوبله»
  • گردنبند همسر شاه بر گردن بازیگر هالیوودی
  • استخدام‌های بی‌ضابطه؛ یادگار قالیباف، چالش افشانی
  • علم‌الهدی: اگر مردم گوسفند شوند، فقط بخورند، بچرند و لذت ببرند، گوشت آنها را هم مستکبری که چوب به دست، بالای سرشان ایستاده، استفاده می‌کند
  • کمیته وزارتی اوپک و غیراوپک از نظر حقوقی حق تصمیم گیری ندارد
  • تلاش دستگاهها برای خروج از دایره شمول قانون «مدیریت خدمات کشوری»
  • روحانی ظلم آمریکا در جنگ اقتصادی و بدعهدی در برجام را تشریح کند
  • معاونان شریعتمداری استعفا دادند
  • هوای تهران در نوسان بین پاک و سالم
  • «رابرت ردفورد» دوباره هواداران خود را غافلگیر کرد