نظام بهداشتی ایران از قوی ترین نظام های بهداشتی است

    کد خبر :141834

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با تاکید بر این که نظام بهداشتی ایران، جزو نظام های بهداشتی قوی است، افزود: یکی از برنامه هایی که وزارت بهداشت ایران در حال پیگیری جدی آن است اجرا و پایداری و ماندگاری برنامه تحول سلامت است.

به گزارش بازتاب، دکتر ثمین صدیقی در حاشیه مراسم تکریم و خداحافظی خود که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، ضمن اشاره به همکاری ۲ ساله خود با ایران، گفت: در ایران تحت مدیریت و راهبری وزارت بهداشت ایران، اقداماتی به درخواست این وزارتخانه در راستای بهبود سلامت انجام دادیم.

نماینده سابق سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۹ تا ۱۰ میلیون ایرانی در راستای اجرای طرح تحول سلامت، افزود: برنامه تحول نظام سلامت باعث شد میزان سهم پرداختی مردم برای هزینه های سلامت کاهش یابد.

وی با بیان این که طرح تحول سلامت موجب تحول در مدیریت بیمارستان ها شده است، افزود: در راستای برنامه تحول سلامت، به تعداد تخت های بیمارستانی اضافه شد و بیمارستان ها بازسازی شدند و بیمارستان های جدیدی نیز احداث و به بهره برداری رسید.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران با اشاره به تحول صورت گرفته در ارائه خدمات اولیه و پایه بهداشتی و درمانی در راستای برنامه تحول سلامت، گفت: این برنامه ها ادامه خواهد داشت، اگرچه چالش هایی در این زمینه وجود دارد اما از آنجا که نظام بهداشتی ایران قوی است می تواند با این چالش ها کنار بیاید و راهکارهایی برای حل چالش ها و مشکلات ارائه دهد.

دکتر ثمین صدیقی در ادامه با تاکید بر ادامه همکاریهای سازمان جهانی بهداشت با وزارت بهداشت ایران، گفت: در ادامه این فعالیت ها برنامه های دوسالانه نوشته می شود که این برنامه ها تعیین می کند که در این مدت چه کمک هایی از سوی سازمان جهانی بهداشت به وزارت بهداشت می تواند صورت گیرد.

وی افزود: در کنار این برنامه ها، یک برنامه استراتژیک ملی یا راهبرد همکاری کشوری وجود دارد و سازمان جهانی بهداشت نیز در تمام مراحل با ایران همراه بوده و به آنها کمک خواهد کرد

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید