سال آینده سرنوشت “یارانه‌ نقدی” چه می‌شود؟

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ۱۲:۱۰
    کد خبر :141825

سخنگوی دولت نحوه پرداخت یارانه‌های نقدی در سال آینده را تشریح کرد.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز‌ در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران از ارسال پیش‌نویس لایحه بودجه 97 مشتمل بر 22 تبصره به هیئت دولت خبر داد و‌ گفت: از هفته آینده کار بررسی بودجه سال آتی در دولت آغاز می‌شود.

وی درباره تحویل بودجه 97 به مجلس شورای اسلامی افزود: تا تاریخ 15 آذر یعنی مهلت قانونی یک ماه فرصت داریم، البته 15 آذر تعطیلی رسمی است و‌ روز قبل از آن هم مجلس جلسه ندارد و‌ فکر‌ می‌کنم در اولین جلسه بعد از 15 آذر، مجلس هر‌ روزی که جلسه داشته باشد دولت برای ارائه رسمی بودجه سال آینده آماده است.

سخنگوی‌دولت درباره نحوه پرداخت یارانه‌ها در سال 97، اظهار داشت: در این رابطه کمیته امداد اعلام آمادگی کرده که فقط به افراد تحت پوشش کمیته و‌ بهزیستی یارانه بدهد، چنین نظراتی را هم ‌نمایندگان مجلس بیان کردند که یارانه‌ها را به افراد نیازمند تحت پوشش بدهند و یا افراد اعلام کنند که نیازمند هستیم و‌ نهادهای مربوطه تأیید کنند که نیازمند هستند و این به‌طور‌ غیررسمی از سوی آنان اعلام شده است.

نوبخت تصریح کرد: این موضوع منوط به این است که این درخواست‌ها را نمایندگان در تبصره 14 لایحه بودجه 97 اعمال کنند که اگر ‌تکلیف قانونی باشد که‌ دولت فقط به افراد تحت پوشش‌ کمیته امداد و ‌بهزیستی پرداخت کند، دولت مجری قانون است و باید انجام دهد.

وی درباره آخرین وضعیت مال‌باختگان مؤسسه‌های مالی، اظهار‌داشت: تصمیم‌های مهمی در جلسه سران قوا در این رابطه گرفته شده که رافع مشکل هم است، ضمن اینکه کارگروهی از سوی سه رئیس قوه برای پیگیری این امور تشکیل می‌شوند و ‌کار‌ را دنبال می‌کنند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره تیتر‌ یکی‌از رسانه‌ها با موضوع شلیک موشک به ریاض و دبی تصریح کرد: این موضوع یک تخلف آشکار رسانه‌ای است و تا جایی که خبر دارم برخوردهای قانونی برای این مسئله در حال انجام است. هیچ چیزی برای ما مهم‌تر از منافع ملی نیست و دستگاه‌های قانونی برخورد خواهند کرد و ‌شاهد این برخورد نیز خواهید بود.

نوبخت درباره اقدامات دولت درجهت حذف دلار از مبادلات تجاری ایران گفت: در سال‌های قبل برای حذف دلار از تجارت بین‌المللی گام‌هایی برداشته شده است و عمده فعالیت ما بر اساس یورو‌ بوده، همچنین دولت هماهنگی‌های خوبی برای این اقدام با دولت روسیه و آذربایجان شروع کرده است.

وی درباره استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان نیز گفت: دست سعودی‌ها در این مسیر فعال بوده و موضوع کاملاً روشن است و البته ما هوشیار هستیم که این موضوع چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد.

سخنگوی دولت درباره احتمال مذاکره مجدد ایران با آمریکا اضافه کرد: اینکه با آمریکایی‌ها مجدداً مذاکره کنیم کاملاً نفی شده است و تحت هیچ شرایط انجام این مذاکرات را در چارچوب منافع ملی نمی‌دانیم.

نوبخت در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران درباره چرایی کمک دولت به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از بودجه عمومی و بی‌توجهی به مشکلات مناطق محروم گفت: بودجه‌ای که برای سال 97 تبیین می‌شود مشتمل بر منابعی است که از محل درآمدها، فروش نفت و‌ اوراق مالی است.

وی با تأکید بر اینکه “در بخش مصارف هم در مباحث‌ اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و‌ ورزشی 100ها ردیف داریم”، افزود: هرکدام از این ردیف‌‌ها اهدفی را دنبال می‌کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: سال گذشته 4 هزار میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت پول داده‌ایم، به‌هرحال برای موضوعی که قانون اجازه کمک به بخش ورزش را داده باشد نیز صورت می‌گیرد.

نوبخت اضافه کرد: کمکی که د‌ولت به مناطق محروم کرده قابل قیاس با کمکی که دولت به باشگاه‌های مورد اشاره کرده و شاید هم به 8 میلیارد هم نرسد نیست. کمک‌های دولت تماماً در چارچوب قانون بوده و‌ نماینده دولت هم در این زمینه وزیر ورزش و‌ جوانان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید