سران فتنه باید به اشد مجازات برسند

    کد خبر :141745

شیخ جعفر شجونی ۱۶ آبان سال گذشته پس از عمری مجاهدت درگذشت؛ نگاهی به مواضع این روحانی انقلاب خواهیم داشت.

یک‌سال پیش و در چنین روزی، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر شجونی پس از عمری مجاهدت به دیار باقی شتافت که در ادامه نگاهی اجمالی به زندگی این روحانی مجاهد خواهیم داشت.

حجت الاسلام جعفر شجونی فومنی، متولد 1311 فومن؛ عضو جامعه روحانیت مبارز، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، فعال سیاسی و زندانی در زندان‌های مخوف ساواک بوده که با رأی مردم تهران، وارد مجلس شورای اسلامی شد؛ مرحوم شجونی از 18سالگی مبارزه را آغاز کرد و 25 بار در دوران رژیم پهلوی به زندان رفت و تا آخرین لحظه حیات خود دست از روشنگری برنداشت.

در اکثر اسناد ساواک نام مرحوم شجونی به چشم می‌خورد؛ برخی از افسران ساواک اذعان کرده‌اند که شیخ جعفر شجونی یک انقلابی تمام‌عیار، محکم و ولایت‌مدار است که با شکنجه و زندان دست از اصول و اعتقادات خود نمی‌کشد؛ نام مرحوم شجونی در تاریخ مبارزات انقلاب اسلامی همواره کنار شهید نواب صفوی به چشم می‌خورد.

شیخ جعفر شجونی، در بخشی از خاطرات خود گفته بود: سال 1334 اولین زندان ما بود با شهید نواب صفوی و اولین عکس متعلق به 59 سال قبل است و عکس دیگر نیز مربوط به سال 1352 در کمیته مشترک است. من 25 بار زندان بودم اما مدت آن کم و زیاد بود… در سال 1352 چند وقتی بود که از طرف رژیم شاه به‌خاطر سخنرانی‌ها و مطالبی که در منبرهایم طرح می‌کردم ممنوع‌المنبر شده بودم. روزی آقایی از من برای سخنرانی در مسجد حجت واقع در خیابان اتابک خیابان خاوران، روبه‌روی پارک فدائیان اسلام (مسکرآباد سابق) دعوت کرد. با خودم گفتم “اینجا کسی من را نمی‌شناسد، دعوت آن‌ها را قبول می‌کنم”. سر وقت در مسجد حجت حضور یافته و بالای منبر رفتم. حدود نیم ساعت صحبت کرده بودم که ناگهان سر و کلّه مأمورین شهربانی پیدا شد، فهمیدم که برای دستگیری من آمده‌اند و به‌ناچار سخنرانی را نیمه‌تمام گذاشته و از منبر پایین آمدم، مرا دستگیر کرده و به پاسگاه هاشم‌آباد بردند و تا پاسی از شب در آنجا بودم، سپس یک عینک لاستیکی به چشمم زدند و دیگر جایی را نمی‌دیدم و مرا به کمیته مشترک ضدخرابکاری رژیم شاه واقع در میدان توپخانه بردند…».

به گزارش تسنیم :مرحوم شجونی که به صراحت بیان مشهور بود، در جریان فتنه 88، مواضعی صریح علیه سران فتنه داشت و بارها خواهان اشد مجازات برای سران فتنه شده بود؛ او در یکی از گفت‌وگوهای خود درباره فتنه 88 گفته بود: فتنه 88، فتنه و کودتا علیه مردم و نظام اسلامی بود که از بیرون مرزها علیه ملت ایران طراحی شده بود که با تدابیر مقام معظم رهبری و بصیرت و هوشمندی مردم ایران خنثی شد و در عین حال برخی افراد سرشناس درون نظام به‌دلیل نداشتن بصیرت، مردود شده و از چشم مردم افتادند.

شیخ جعفر شجونی در آخرین مصاحبه خود که با خبرگزاری تسنیم انجام داد، گفت: خدا را شاهد می‌‌گیرم که تبعیت از مقام معظم رهبری عین عبادت است و هرکس در خط رهبری و ولایت نباشد رستگار نخواهد شد.

مرحوم شجونی، شخصیتی است که مقام معظم رهبری در پیامی به‌مناسبت درگذشت او، فرمودند: آن مرحوم از مبارزان دیرین با رژیم طاغوت و از وفاداران به امام و انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر عمر تبلیغی خود بود. منبرهای روشنگر و بیان صریح و شیرین او خاطره‌های ماندگاری در ذهن و دل آشنایان این روحانی شجاع بر جای گذاشته است.

و اما مرحوم شجونی در 16 آبان 95 دار فانی را وداع گفت و به‌دستور مقام معظم رهبری در صحن امامزاده صالح(ع) برای همیشه آرام گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید