تولیت گردشگری سلامت با وزارت بهداشت نیست

    کد خبر :141741

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: وزارت بهداشت تولیت گردشگری سلامت را ندارد و وظیفه ما تسهیل گری در این امر است.
به گزارش مهر، دکتر قاسم جان بابایی در همایش روسای بیمارستان های دارای واحد پذیرش بیماران بین الملل، افزود: با وجود پزشکان فرهیخته در کشور، نتوانستیم گردشگری سلامت را به سمت موفقیت روز افزون سوق دهیم.

وی گفت: علت عدم موفقیت در حوزه خدمات گردشگری به دلیل ضعف سیستم پزشکی و درمانی نیست، بلکه عمدتا به دلیل شرایطی بوده که پذیرش بیمار از کشورهای دیگر را با صعوبت روبرو کرده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ده ها هزار پزشک ایرانی در کشورهای دیگر وجود دارند که تحصیلات خود را در ایران به اتمام رسانده اند، آنها نمایندگان ایران در کشورهای دیگرند.

وی افزود: کشورهای اسلامی در منطقه، ایران را در سایر زمینه ها یار و یاور خود می دانند، اما در زمینه گرفتن خدمات پزشکی به ایران نمی آیند.

جان بابایی ادامه داد: باید برنامه ریزی هایمان را بازنگری کنیم و درصدد جبران عقب ماندگی ها در حوزه گردشگری سلامت باشیم تا مردم کشورهای منطقه برای دریافت خدمات پزشکی به ایران بیایند.

وی گفت: دکتر هاشمی، اولین وزیر بهداشت در ایران است که بیشترین تفاهم نامه ها را با کشورهای دیگر در تمام زمینه های سلامت به امضا رسانده است که باید اثرات پررونق آنها ببینیم بنابراین باید فرایندها بازنگری شوند و نقاط ضعف برطرف شوند تا حداقل، پذیرای گردشگر سلامت از کشورهای منطقه باشیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: مردم کشورهای دیگر نمی دانند که در کشور ما تا این اندازه در خدمات پزشکی پیشرفت کرده است زیرا در تبلیغات گردشگری سلامت و معرفی خدمات پزشکی کشور ضعف داریم.

وی گفت: وزارت بهداشت تولیت گردشگری سلامت را ندارد و وظیفه ما تسهیل گری در این امر است. در مراکز دولتی باید فرایند پذیرش و ترخیص بیماران آسانتر شود تا بیماران و گردشگر سلامت دچار نارضایتی نشوند.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، در پروتکل های درون بیمارستان و بیرون بیمارستان باید بازنگری صورت گیرد تا امر ورود و ترخیص و خروج از مرز بیماران با سهولت صورت گیرد.

وی افزود: وزارت بهداشت در جهت سیاست گذاری، اعتباربخشی و نظارت ها در گردشگری سلامت اهتمام خواهد داشت.

جان بابایی اظهارداشت: باید پیمان ببندیم تا گردشگری سلامت را احیا کنیم زیرا اثرات اجتماعی و فرهنگی آن بیشتر از ارز آوری و ایجاد اشتغال است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید