قشم همچنان رکورددار سفرهای دریایی

    کد خبر :141625

سازمان بنادر و دریانوردی آمار سفرهای دریایی در هفت ماهه سال 96 را اعلام کرد.طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی در هفت ماهه ابتدایی سال جاری بیش از یک میلیون و 296 هزار مسافر در بنادر مختلف ایران جابه‌جا شده‌اند که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل کاهش دو درصدی نشان می‌دهد.

همچنین در طول این مدت بیش از ۵۸ هزار و ۶۰۰ فرورند شناور در بنادر ایران جابه‌جا شده‌اند که این رقم در قیاس با مدت مشابه سال قبل رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد. در هفت ماهه ابتدایی سال گذشته تعداد شناورها در مرز ۵۶ هزار و تعداد مسافران دریایی در مرز ۱۱.۵ میلیون نفر قرار داشت.

به گزارش ایسنا در بررسی‌ عملکرد بنادر مختلف همچنان بندر قشم بیشترین مسافر را به خود اختصاص داده است. در طول این مدت قشم پذیرای ۱۷۸۰ شناور بوده که در جریان حرکت آنها بیش از ۸ میلیون و ۲۲۷ هزار نفر جابه‌جا شده‌اند. البته این رقم نشان‌دهنده کاهش دو درصدی تعداد مسافران و ۱۴ درصدی تعداد شناورها در این بندر است.

در دیگر بنادر ایران خرمشهر با جابه‌جایی ۲۲۰ هزار، شهید باهنر با جابه‌جایی ۱۸ هزار، شهید حقانی با جابه‌جایی یک میلیون و ۴۵۰ هزار، بندر لنگه با ۳۷ هزار، بوشهر ۵۱ هزار، چارک با ۱۶۱ هزار، کیش با ۶۷۴ هزار، هرمز با ۲۲۷ هزار، آفتاب با ۳۹ هزار، خارگ با ۱۲۴ هزار، عسلویه با ۲۲۱ هزار و گناوه با ۲۲۷ هزار نفر جزو دیگر بنادر ایران بودند که در طول هفت ماهه سال جاری جابه‌جایی مسافر در آنها به ثبت رسیده است.

همچنین آمارهای سازمان بنادر نشان می‌دهد بندر چابهار با چهار فروند شناور و ۱۶۱ مسافر برای نخستین بار در سال جاری وارد فرآیند مسافرپذیری در بنادر ایران شده است و بندر سیری نیز تاکنون هیچ مسافری را جذب نکرده است.

آمارهای جدید سازمان بنادر در حالی اعلام شده که با توجه به شرایط خاص دریای خزر در حال حاضر هیچ برنامه مسافرتی در این منطقه وجود ندارد و شناورهای مسافری تنها در آب‌های جنوبی ایران فعالیت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید